גבר בן 52, תושב נוף הגליל, נאשם כי לפני כחודשיים פרץ למתחם של פיצוצייה בעיר ועקר באמצעות דיסק חשמלי כספומט שהיה במקום. בתיעוד ממצלמות האבטחה מזירת האירוע נראה הנאשם משתמש בעגלה לשינוע הכספומט לאחר שהצליח לעקור אותו. הכספומט נמצא בביתו עם סימני פריצה עליו והכלי החשמלי שבו התשמש. אתמול (שני) הוגש נגדו כתב אישום לבית משפט השלום בנצרת.
התקרית אירעה ב-29 בנובמבר, אז קיבלה המשטרה דיווח על כספומט שנעקר מפיצוצייה בעיר. רב-פקד דורון גבאי, ראש משרד חקירות ומודיעין במחוז הצפוני, סיפר: "יצאנו למקום ובבדיקת מצלמות שעשינו בזירה גילינו שהן מטושטשות, והבנו שריססו אותן בספריי בצבע אדום. התחלנו לבדוק מעגלים רחבים יותר ואיתרנו חשוד פוטנציאלי שנראה סוחב את הכספומט ששוקל עשרות קילוגרמים על עגלה לכיוון רכב. בהמשך ראינו אותו פורק במחסן שלו בעיר".
2 צפייה בגלריה
תיעוד: גבר בן 52 עוקר כספת מתוך כספומט בפיצוציה בנוף בגליל
תיעוד: גבר בן 52 עוקר כספת מתוך כספומט בפיצוציה בנוף בגליל
עקר את הכספומט ממקומו באמצעות דיסק חשמלי
צוות בלשים שנשלח לבית שזוהה במצלמות, איתר כבל חשמלי שיוצא מהמחסן שבו הוסלקה הכספת - סמוך לדירה בבניין המגורים שבו התגורר הנאשם. "בלשים פרצו למחסן ואיתרו דיסק חשמלי, כספומט חתוך עם סימני פריצה, מעיל שנראה במצלמות וספריי בצבע אדום. מהמחסן הבלשים עלו לדירה ונאלצו לפרוץ אותה, לאחר שלא היה מענה. במהלך החיפוש בדירה הם מצאו את הכסף מוסתר בתוך מכונת הכביסה - שטרות של 100 שקלים, מה שתאם לדיווח על מאפייני השטרות שנגנבו", סיפר רפ"ק גבאי.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: גבר בן 52 עוקר כספת מתוך כספומט בפיצוציה בנוף בגליל
תיעוד: גבר בן 52 עוקר כספת מתוך כספומט בפיצוציה בנוף בגליל
השתמש בעגלה כדי להעביר את הכספומט לרכבו
רפ"ק דורון גבאירפ"ק דורון גבאיצילום: דוברות מחוז צפון
עיסאם טנוסעו"ד עיסאם טנוס
בשלב זה החל מצוד נרחב אחר הנאשם, שנמשך כחודש וחצי, ומהחקירה עלה כי בתקופה זו הוא נמלט מביתו והתגורר בכמה מקומות: בוואדי ערה, בראשון לציון ולבסוף אותר בגליל המערבי. כשנעצר, הכחיש כל קשר לאירוע, טען כי הכספומט לא שייך לו וכי אין לו מושג כיצד הגיע לביתו. הוא נאשם בפריצה, גניבה, שיבוש הליכי חקירה, היזק לרכוש ובהחזקת כלי פריצה. כתב האישום הוגש על ידי פקד תומר בן-חמו מלשכת התביעות של המחוז הצפוני.
עו"ד עיסאם טנוס מהסנגוריה הציבורית שמייצג את הנאשם מסר: "הנאשם מכחיש לחלוטין כל קשר לאירוע, הוא עובד כשיפוצניק למחייתו ומגדל ילדה קטנה בבית. בזמן שנתן תעודת זהות כדי להיכנס לעבודה ראו שהוא דרוש לחקירה במשטרה וכך נעצר. טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד את חומרי החקירה נציג את טענותינו בבית המשפט".