ארבעה מפצועי התאונה הקטלנית שהתרחשה אתמול (שישי) בגיאורגיה הוטסו הבוקר לישראל והועברו לבתי החולים שיבא בתל השומר, רמב"ם בחיפה ואיכילוב בתל אביב. מצבה של אחת מהפצועות שהובאה לארץ מוגדר קשה, ובגיאורגיה מאושפזות עוד שתי פצועות במצב קשה מאוד. בתאונה נהרגו שתי ישראליות ונפצעו בסך הכול 17 בני אדם, ורובם כבר שוחררו מבתי החולים. בין ארבעת הפצועים שהוטסו לארץ, גם שלושה גברים שנפגעו באורח קל.
3 צפייה בגלריה
פינוי הפצועים בגיאורגיה
פינוי הפצועים בגיאורגיה
פינוי הפצועים מגיאורגיה לארץ, הלילה
(צילום: מדאסיס הטסות רפואיות)
3 צפייה בגלריה
אמבולנסים מחכים לפצועים בישראל
אמבולנסים מחכים לפצועים בישראל
אמבולנסים של מד"א בנתב"ג. שלוש הפצועות קשה הועברו לשיבא ורמב"ם
(צילום: מד"א)
חלק מהפצועים שכבר שוחררו, סיפרו ל-ynet כי נאלצו להשתמש בטרמפים כדי להגיע לבתי החולים, מאחר שלא מספיק אמבולנסים הגיעו למקום. לדבריהם, לאמבולנסים שכן הגיעו - לקחה הדרך חצי שעה.
משרד החוץ מסר הבוקר כי בבטומי מאושפזות כעת ארבע פצועות נוספות. אחת צפויה להשתחרר היום, אבל שתיים נוספות, כאמור, במצב קשה מאוד, מורדמות ומונשמות - ולא בטוח שמצבן הרפואי יאפשר הטסה לארץ, ועל כן צפויה להתקיים הערכת מצב בנושא. לגיאורגיה בכל מקרה צפוי להמריא מטוס פינוי נוסף היום, למקרה שמצבן של הפצועות יאפשר את הבאתן לארץ. לשיבא הגיעה פצועה בת 37, והיא מורדמת ומונשמת גם היא. במקביל, פונו מנתב"ג על ידי צוותי מד"א שלושה פצועים קל לבתי החולים איכילוב ורמב"ם.
"השגרירה בגיאורגיה הדס מיצד והקונסולית הדס כהן מלוות את הצוות הרפואי שהגיע מישראל להערכת המצב וכן מלוות את בני המשפחה שהגיעו מהארץ ושאר המעורבים בתאונת הדרכים ששוחררו מבית החולים", מסר עוד משרד החוץ הבוקר.
התאונה אירעה באזור קאדה ההררי, כ-40 ק"מ מבטומי שבגיאורגיה. כל הנפגעים, למעט הנהג, הם ישראלים שסובלים מפציעות בדרגות שונות. "היינו במיניבוס של קבוצת אשת טורס. זה היה ממש מפחיד. היו צרחות אימים במיניבוס", סיפרה אתמול קארינה כנפו ממושב חוסן. המיניבוס, לדבריה, היה מלא - ונפגע ממשאית. "היא סטתה מהנתיב ונסעה מאוד מהר", היא הוסיפה.
3 צפייה בגלריה
קארינה כנפו
קארינה כנפו
קארינה כנפו, שנפצעה בתאונה. "בלגן שלם בזירה"
הפצועים שהוטסו לארץ הלילה הגיעו לישראל בשעות הבוקר במטוס של חברת מדאסיס בשירות חברת הביטוח כלל. הצוותים יצאו אמש לגיאורגיה יחד עם אנשי טיפול נמרץ ו"חדר טיפול נמרץ מעופף". לגיאורגיה צפוי לצאת מטוס נוסף של החברה, כדי להביא פצועים נוספים לארץ. גם חברת הביטוח פספורטכארד מסרה כי היא נערכת להטסתה לארץ של אישה בשנות ה-40 לחייה בתנאי טיפול נמרץ.
קארינה כנפו, שנפצעה בתאונה, סיפרה עוד ל-ynet אתמול כי בזירה התחולל "בלגן שלם". "הייתי בטוחה שאני לא שורדת באותו רגע", אמרה. "היה שם ברדק נוראי אחרי התאונה. לא הגיעו אמבולנסים בכלל, בחור מקומי לקח אותנו לבית חולים".
לפי משרד החוץ, מיניבוס התיירים היה בדרכו למפלי מאחונצ'אטי, שנמצאים במרחק של כארבע שעות נסיעה מהבירה טביליסי. המשטרה המקומית פתחה בחקירת נסיבות התאונה. מחלקת ישראלים בחו"ל של משרד החוץ הופקדה על הטיפול באירוע יחד עם השגרירה והקונסולית בגיאורגיה. "קיבלנו את הבשורה הטרגית ומיד, יחד עם הקונסולית בשגרירות הדס כהן והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ, התחלנו לטפל בתאונה, כדי לסייע לפצועים ולנפגעים ולפעול מול הרשויות הגיאורגיות על מנת לזרז את הטיפול וההליכים", אמרה אתמול השגרירה מיצד.