אדם לבוש בבגדים אזרחיים, חבוש בכובע של שוטר ועם חפץ דמוי אקדח, הצליח לשחרר אדם ששדד דוכן פיס - לאחר שטען בפני אזרחים שלכדו אותו כי "הטיפול באירוע עבר לידיו". פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד שחר יזרעאילוב (30) מאור עקיבא בגין השוד, אולם המתחזה לשוטר טרם נעצר, וזהותו עדיין אינה ידועה למשטרה.
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
משטרה
(צילום: shutterstock)
המקרה החריג אירע ב-16 בפברואר בערב, כשיזרעאילוב הגיע לדוכן של מפעל הפיס ברחוב רוטשילד באור עקיבא, מצויד באקדח פלסטיק, ועל פניו מסיכת קורונה. באותה השעה בעלת הדוכן פתחה את הדלת על מנת לחזור לביתה בסיום יום העבודה. היא הניחה בדוכן תיק שחור שבתוכו כסף מזומן וכרטיסי חיש-גד.
לפי כתב האישום, יזרעאילוב התפרץ לתוך הדוכן כשהוא דוחף את האישה פנימה, ומצמיד את האקדח לצווארה. הוא תפס את התיק, אך האישה התנגדה ומשכה אותו בחזרה. תוך כדי המאבק יצאו השניים מהדוכן, שם הפיל הנאשם את האישה על הרצפה, משך את התיק והחל להימלט, כשהוא זורק את האקדח על הרצפה.
2 צפייה בגלריה
דוכן פיס. אילוסטרציה
דוכן פיס. אילוסטרציה
דוכן פיס. אילוסטרציה
(צילום: רועי עידן)
בעלת הדוכן זעקה לעזרה, ואנשים שהיו בקרבת המקום החלו במרדף אחר יזרעאילוב. במהלך הריצה זרק הנאשם את התיק ולאחר כ-200 מטרים נתפס בידי האנשים שריתקו אותו לרצפה.
אולם, כאן חלה התפתחות שהפתיעה רבים. למקום הגיע אדם שהתחזה בפני האזרחים כשוטר, לבוש בבגדים אזרחיים, כשהוא מחזיק חפץ דמוי אקדח וכובע של משטרה על ראשו. אותו מתחזה כיוון את ה"אקדח" לעבר יזרעאילוב השרוע על הרצפה, וביקש מהנוכחים לעזוב את המקום בתואנת שווא לפי הוא "מטפל באירוע". האנשים התפזרו מהמקום, ובשלב זה המתחזה ויזראעילוב עזבו את המקום. בהמשך נעצר הנאשם על-ידי משטרת חדרה.
כתוצאה ממעשה השוד והמאבק שניהלה עם יזראעילוב, נגרמו לבעלת דוכן הפיס חבלות של ממש, משקפי הראייה שלה נשברו, כאבים בגב וברגליים, נפיחות מעל כף יד ימין והיא סבלה מחרדה טראומה. אחד מעוברי האורח שתפס את הנאשם סיפר לחוקרי המשטרה כי שמע את זעקותיה של האישה והחל במרדף אחריו. "אדם שיצא מסמטה עם כובע משטרה שלף אקדח שחור לכיוון החשוד, ואז שאל אותו: 'למה לגנוב?', חזרתי לאישה לוודא שהיא קיבלה בחזרה את התיק שלה".
בחקירתו טען יזרעאילוב כי עבר מהשוק באזור, וראה הרבה אנשים רצים לכיוון הכביש הראשי, ולכן התחיל לרוץ איתם כי חשב שיש פיגוע. לאחר כמה עשרות מטרים, כך טען, האשימו אותו שהוא גנב, ומהפחד הוא נשכב על הרצפה ואמר שלא עשה כלום. הוא הכחיש כל קשר לדוכן הפיס וטען שלא היה שם, ואולם על אקדח הפלסטיק שנמצא בקרבת המקום אותר DNA שלו. על כך לא היה ליזרעאילוב הסבר, והוא החליט לשתוק בחקירה. בקרוב ידון שופט בית המשפט המחוזי בחיפה ניצן סילמן בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.