בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (רביעי) בחמישה ימים את מעצרו של השוטר מיחידה להב 433 שנעצר אתמול בחשד שחיפש והעביר מידע מסווג לארגוני פשיעה.
1 צפייה בגלריה
החשוד בהארכת מעצרו
החשוד בהארכת מעצרו
"לא מכיר עבריינים". החשוד בהארכת מעצרו, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
לפי החשד, קצין ביחידה זיהה את כניסתו של השוטר לפרטים של עבריינים במערכות המידע של המשטרה, בהם בכירים בארגון הפשיעה של אבו לטיף וארגון נוסף בדרום. הקצין דיווח לממונים במשטרה, והמידע הועבר למח"ש שפתחה בחקירה סמויה. אתמול, עם מעצרו של השוטר, הפכה החקירה לגלויה.
בחקירתו טען השוטר שבירור המידע המדובר היה חלק מביצוע המשימה השוטפת שלו. סנגורו של השוטר, עו"ד אבי חימי, טען כי החשוד "לא דיבר, נפגש או העביר מידע לארגונים", ואף ציין כי השוטר הוא "ילד טוב" ו"כלל לא מכיר עבריינים".
עו"ד אבי חימיעו"ד חימיצילום: מוטי קמחי
השופט טל ענר כתב בהחלטתו להאריך את מעצר השוטר כי "מעיון בתיק החקירה עולה שקיים בסיס עובדתי וכן חשד סביר לעצם ביצוען של העבירות. נמצא כי החשוד אכן ביצע בדיקות חריגות במערכות המשטרתיות, וקיים וחשש ממשי לשיבוש החקירה".
השוטר, תושב דליית אל כרמל, משרת בלהב 433 כבר ארבעה חודשים - כשקודם לכן שירת בצה"ל ביחידה מסווגת. מהמשטרה נמסר כי "כלל הממצאים בעניינו הועברו להמשך חקירה של מח"ש במשרד המשפטים".