ויאצ'סלב (דניאל) גולב, בן 23 מבית שמש, הוא המאבטח שנרצח אמש (יום שישי) בכניסה לאריאל על-ידי שני מחבלים שפתחו לעברו באש. גולב, ששהה בעמדת האבטחה בכניסה לעיר יחד עם בת זוגו ויקטוריה פליגלמן, גונן עליה בגופו מהכדורים שירו המחבלים. לפני כמה שבועות השניים התארסו. 16 שעות לפני הפיגוע עוד העלו השניים צילום שלהם לרשתות, שבו הם נראים מבלים יחד.
6 צפייה בגלריה
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה פליגלמן
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה פליגלמן
"היא בטראומה גדולה". ויאצ׳סלב גולב עם בת זוגו ויקטוריה
(מתוך פייסבוק)
6 צפייה בגלריה
ויאצ׳סלב גולב
ויאצ׳סלב גולב
"התגלה בגבורתו העילאית". ויאצ׳סלב גולב
6 צפייה בגלריה
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה  פליגלמן
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה  פליגלמן
התמונה האחרונה, 16 שעות לפני הפיגוע. גולב ופליגלמן
(מתוך פייסבוק )
גולב היה תושב בית שמש, ובעבר למד באוניברסיטת אריאל. הוא גדל במשפחה חרדית, והותיר אחריו זוג הורים ושבעה אחים ואחיות. לאחרונה התגורר בשכירות באריאל עם בת זוגו. מעיריית אריאל נמסר כי לאחר הפיגוע האגף לשירותים חברתיים יצר קשר עם הוריה של פליגלמן, שאספו אותה לביתם באשקלון. אביה אמר בשיחה עם ynet: "היא בוכה כל הזמן. היינו בבית חולים ברזילי וניסו להביא לה פסיכולוגים אבל זה לא עוזר. היא בטראומה גדולה". ראש העיר אשקלון תומר גלאם מסר כי מינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיר יעמדו לצד פליגלמן ובני משפחתה.
שכן של משפחתו בבית שמש אמר: "הוא היה כמו שור ושמר על האחים שלו, נתן להם כסף ותמך בהם". השכנים סיפרו שהמשפחה הגיעה לשכונה לפני כעשור, ושעברו גיור לאחר עלייתם מרוסיה. ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך, מסרה: "המאבטח התגלה בגבורתו העילאית והציל את חייה של המאבטחת שפעלה עמו. צוותים ממנהל הרווחה בעירייה מלווים את המשפחה ברגעים קשים אלו. אני מבקשת לשלוח תנחומים לבני המשפחה ברגע קשה זה. נמשיך ללוות ולעטוף את בני המשפחה".
גולב התגייס לצה"ל באוגוסט 2017, ושירת בפלגת הנגב - יחידה המגנה על בסיס חיל האוויר נבטים שבנגב ובה חיילים חרדים שמעוניינים לשרת בתפקידי לוחמה. הוא השתחרר ב-2020, לאחר שירות מלא. בפלגה אמרו כי חבריו ומפקדיו לשירות הצבאי העידו: "הוא היה חייל שקט מאוד, מעולם לא שמענו אותו מתלונן. היה עושה הכול, גם כשהיה קשה".

צה"ל וימ"מ עצרו הערב את שני המחבלים באזור אריאל בתום מצוד שנמשך כ-20 שעות, והעבירו אותם לחקירת שב"כ. כלי הנשק ששימשו אותם בפיגוע נתפסו גם הם במהלך המעצר. במהלך החיפושים אחריהם התפתחו הפרות סדר בכפר עזון, ומחבל שהשליך בלילה בקבוק תבערה לעבר חיילים נורה למוות על-ידי הכוחות. אחרי המעצרים התפתחו עימותים בין כוחות הביטחון לתושבים בכפר קראוות בני-חסן במחוז סלפית שבאזור אריאל, שם נלכדו השניים.
מבדיקה ראשונית של כוחות הביטחון עולה כי שני המחבלים, יחיא מרעי (19) ויוסף עאסי (20), לא נשלחו על-ידי ארגון טרור כלשהו - אך אחד מהם מזוהה עם חמאס. שניהם מנועי כניסה לישראל, ואחד מהם ריצה בעבר תקופת מאסר קצרה בכלא הישראלי. הם נעצרו בבתיהם, יחד עם כמה קרובי משפחה שחשודים בסיוע להם.
המחבלים הגיעו לכניסה לאריאל ברכב מסוג סוזוקי עם לוחית זיהוי צהובה, שכנראה הייתה שייכת בעבר לרכב מסוג מאזדה שהורד מהכביש. כמה שעות אחרי הפיגוע אותר רכבם כשהוא שרוף ונטוש בשטח פתוח בין הכפרים ת'ולת וסניריא. התחקיר הראשוני שנערך באוגדת איו"ש העלה כי סמוך לשעה 23:20 הגיעו שני מחבלים חמושים ברובי קרל גוסטב לעמדה שבה שהו גולב ובת זוגו, החלו לירות לעברם - ואז יצאו מהרכב וירו בגולב מטווח אפס.
6 צפייה בגלריה
לוחמים בעזון, שומרון
לוחמים בעזון, שומרון
עימותים בכפר עזון במהלך הסריקות אחר המחבלים
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
יחיא מרעי ויוסף עאסי, כלי הנשק שנתפסו במעצר המחבלים
יחיא מרעי ויוסף עאסי, כלי הנשק שנתפסו במעצר המחבלים
המחבלים וכלי הנשק שנתפסו עמם
(צילום: דוברות המשטרה)
6 צפייה בגלריה
הלווית פלסטיני שנורה ונהרג לאחר שהשליך בקבוק תבערה בכפר עזון
הלווית פלסטיני שנורה ונהרג לאחר שהשליך בקבוק תבערה בכפר עזון
חמושים בהלוויית המחבל שהשליך בקבוק תבערה על כוחות בעזון
(צילום: AFP)
גולב, כאמור, הגן על בת זוגו שהייתה שותפתו לעמדה וספג את הקליעים שנורו. ככל הנראה, נורו לפחות עשרה קליעים על העמדה, כשהמאבטח ספג לא פחות משלושה. לאחר מכן אחד המחבלים חזר לרכב, ביצע סיבוב פרסה ואסף את המחבל השני, שחיכה לו בצד השני של הכביש.
שר הביטחון בני גנץ הביע תנחומיו כלפי משפחת המאבטח שנרצח, שיבח את שב"כ, ימ"מ וצה"ל ואמר כי "מדינת ישראל תמיד ניצחה את הטרור, ונעשה כל מה שיידרש, בכל הגזרות, בכל זמן ובכל האמצעים, בכדי להביס אותו גם בימים האלו". ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "אני מבקש למסור את תנחומיי למשפחתו של המאבטח שנרצח כשהוא מגן בגופו על עמיתתו מול המחבלים, אמש באריאל. אין טרוריסט שלא נגיע אליו ונבוא איתו חשבון. המלחמה שלנו מול הטרור ארוכה. יחד ננצח".
מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, הורה אחרי הפיגוע על תגבור הכוחות בחטיבה המרחבית אפרים החולשת על אריאל. אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס כינס אחרי הפיגוע הערכת מצב עם בלוט, שב"כ ומשטרה, והחליט להקפיץ לאזור את לוחמי חטיבת הקומנדו, סיירת צנחנים, יחידת עוקץ, יחידת מרעול (המתמחה באיתור בני אדם על בסיס ניתוח בשטח), בנוסף לכוחות שכבר היו בשטח, כדי לסרוק כבישים בהתאם למידע המודיעיני שהתקבל משב"כ.
שעות אחרי הפיגוע, ובעקבות הביקורת על האבטחה הדלילה בכניסה לאריאל, חוזקו עמדות האבטחה בבטונדות. ראש העיר אלי שבירו התייחס לטענות התושבים שדרשו להציב שערים חשמליים ולמגן את עמדות האבטחה בכניסה לאריאל, ואמר כי יבדוק יחד עם הצבא את השתלשלות האירועים ויפיק לקחים כדי לשפר את מערך האבטחה המקומי. "עוד לא קברנו את המאבטח שנהרג וכבר יש אנשים שיוצאים בצורה כזו", אמר שבירו ל-ynet בעקבות הטענות שהופנו כלפיו. "אני מציע לכולם להירגע, אנחנו פועלים בתיאום עם הצבא ונעשה ביחד תחקיר כדי להפיק את המסקנות".