1 צפייה בגלריה
בית משפט השלום באר שבע ב"ש
בית משפט השלום באר שבע ב"ש
בית משפט השלום בבאר שבע
(צילום: shutterstock)
פרקליטות מחוז דרום הגישה אתמול (יום חמישי) כתב אישום נגד יוסף דעיסאת, שוהה בלתי חוקי בן 18 מהכפר בני נעים שליד חברון, בגין הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, החזקת סכין, איומים ושהייה בלתי חוקית. זאת למרות שדעיסאת נעצר בחשד שאיים לבצע פיגוע וכי שופט בית משפט השלום בבאר שבע אריה דורני-דורן קבע כי מתקיימת "מסוכנת בדרגה הגבוהה ביותר" והאריך את מעצרו.
לפני כשבועיים הגיע דעיסאת לתחנת המשטרה ביישוב הבדואי שגב שלום בו התגורר והחל ליידות אבנים על הגדר. לאחר שהבין כי המקום ריק, כך עולה מחקירת המשטרה, הניח על רכב כוחות הביטחון סכין ומכתב בערבית: "גדודי שוהדא אל-אקצא עברו פה, גוב האריות, אריות חליל אל-רחמאן. הפעם הגענו למרכז, בפעם הבאה ניקח אחד איתנו. תצאו מהאדמה שלנו. בן חברון עבר פה יא בני זונות". למרות זאת, האישום בעבירה ללא סעיף של מעשה טרור משמעותה עונש קל יותר.
דעיסאת נכנס לישראל והתגורר בשגב שלום, שם עבד במסעדה. למרות הרקע שלו, סברו בפרקליטות כי מעשיו היו על רקע נפשי. "הנאשם נכנס ושהה בישראל שלא כדין. הוא ביצע עבירות נוספות כשהן מכוונות כלפי השוטרים ותחנת המשטרה, תוך ניסיון להטיל אימה והצגת מעשיו כאירוע פח"ע. הכל, לפי דבריו, כי לא רצה להמשיך לחיות". כך נכתב בבקשה למעצר עד תום ההליכים.
וזו לא הפעם הראשונה שדעיסאת מסתבך: בחודש יוני האחרון הוא נכנס לבית ביישוב שורשים סמוך לכרמיאל, איים על אחר הדיירים באמצעות כלי חד ואמר כי הוא רוצה לבצע פיגוע נגד יהודים. הוא נעצר ונחקר על ידי השב"כ בחשד לאיום בביצוע מעשה טרור ועבירות נוספות, אבל שוחרר וכתב אישום לא הוגש.
"הנאשם נכנס לישראל פעם נוספת לפני מספר חודשים, ואז טען בשלבים הראשונים של החקירה כי תכנן לבצע פיגוע דקירה על רקע קשיים במשפחה", נכתב בבקשת המעצר. "מחומר החקירה עולה כי בשל הרושם לדפוס פעולה אימפולסיבי במצבי דחק לא ניתן לשלול מסוכנות עתידית".
נציג המשטרה בדיון להארכת מעצרו סיפר שהחשוד הודה כי יידה אבנים והצמיד סכין ופתק לרכב שנמצא סמוך לתחנה, ואף אמר בחקירה כי עדיף לו למות בתור שהיד. "בפתק הוא הביע כוונה לבצע פיגוע כנגד אזרחים או כוחות ביטחון. הוא סיפר כי קיווה ששוטר ייצא לעברו וכשינסה לדקור אותו יירו בו", אמר. בחקירה נמצאו סרטונים בהם הוא נפרד ממשפחתו, וביטא את כוונותיו למות למען העם הפלסטיני.