2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בנאום בכנס רפובליקני ב וושינגטון
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בנאום בכנס רפובליקני ב וושינגטון
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ
(צילום: GettyImages)
נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, תקף היום (שישי) את הקהילה היהודית בארצו וטען כי אינה מעריכה מספיק את שעשה עבור ישראל. בפוסט שפרסם ברשת החברתית Truth Social, שהקים לאחר שנחסם לצמיתות בטוויטר, טען טראמפ כי "באופן מפתיע, האוונגליסטים הנפלאים שלנו מוקירים תודה הרבה יותר מיהודים, בעיקר אלה המתגוררים בארצות הברית".
טראמפ כתב כי "אף נשיא לא עשה יותר ממני עבור ישראל, שיעור שביעות הרצון ממני היה הגבוה בעולם. היהודים בישראל - זה סיפור אחר לגמרי. יכולתי להיות ראש ממשלת ישראל בקלות", וטען שיהודי ארצות הברית צריכים "להתאפס על עצמם" ולהעריך את מה שיש להם בישראל "לפני שיהיה מאוחר מדי".

2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ יהודים יהודי ארה"ב ארצות הברית
דונלד טראמפ יהודים יהודי ארה"ב ארצות הברית
הפוסט של טראמפ נגד הקהילה היהודית בארה"ב
זוהי לא הפעם הראשונה שטראמפ יוצא נגד יהודי ארצות הברית. עוד לפני ההפסד לג'ו ביידן בבחירות לנשיאות התלונן הנשיא לשעבר בכמה הזדמנויות על התמיכה המועטה שזכה לה בקרב הקהילה היהודית. "ראיתי איזה סקר שלפיו בבחירות הקודמות קיבלתי 25% מהקול היהודי", אמר בעבר בברכה למנהיגים יהודים לרגל ראש השנה. "יש לי חתן ובת יהודים, יש לי נכדים יפהפיים שהם יהודים. אבל מדהים אותי שזה נראה כמעט כמו הצבעה אוטומטית לדמוקרטים".
שנה קודם לכן טען הנשיא לשעבר כי "כל יהודי שמצביע לדמוקרט - אני חושב שזה מראה על היעדר מוחלט של ידע או על חוסר נאמנות גדול".