1 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
(צילום: עידו ארז)
רכבת ישראל הודיעה אמש (שלישי) כי תסגור מהיום את תחנות רעננה דרום והוד השרון סוקולוב למשך מספר חודשים. בנוסף, תוגבל התנועה בתחנת פתח תקווה סגולה ורכבות לכיוון תל אביב לא יעצרו בה בכל הנסיעות.
ברכבת מסבירים כי המהלך, שמבוצע ללא התרעה מוקדמת שתאפשר לנוסעים להיערך, יוצא לפועל בעקבות בדיקה שגרתית בתחנות הוד השרון סוקולוב וכפר סבא נורדאו שהראתה שיש צורך בחיזוק כלונסאות הבטון שעליהן הן נבנו. אחת משתי המסילות בקו השרון תיסגר כדי לאפשר את העבודות - מה שיביא לסגירת התחנות כדי לאפשר בכל זאת שתי נסיעות בקו כרגע, וחזרה לארבע נסיעות ברגע שתרד תחלואת הקורונה ולרשות הרכבת יעמדו יותר אנשי צוות זמינים.
את תחנת רעננה דרום הסגורה תגבה תחנת רעננה מערב, ואת תחנת הוד השרון סוקולוב תגבה תחנת כפר סבא נורדאו - כאשר שאטלים יופעלו בין התחנות הסמוכות.
יצוין כי מסילת השרון חדשה יחסית, ונבנתה לפני כעשרים שנה בעלות של 2.4 מיליארד שקלים. התחנות שיעברו כעת עבודות חיזוק נפתחו לתנועה בין השנים 2006-2003.
יצוין כי גם תחנות תל אביב אוניברסיטה וראשון לציון הראשונים נבנו באותה שיטה, של מבנה ומסילה הבנויה על כלונסאות ומוגבהים מעל פני השטח, אך בדיקה מהירה העלתה שמצבן תקין ואין צורך בחיזוקן.
בימים האחרונים פחתה מעט תחלואת הקורונה בקרב עובדי הרכבת, מה שאפשר לה להחזיר חלק מהקווים שביטלה בשבועות האחרונים. בין השאר שבה לפעילות רכבת העמק מחיפה לבית שאן. עם זאת, קו דימונה-באר שבע ותחנת בית שמש עדיין מושבתים, קו ירושלים-הרצליה פועל בתדירות של אחת לשעה במקום שתיים, קו הרצליה-ראשון לציון דרך מסילת השרון פועל פעמיים בשעה במקום ארבע, והוגבלו שעות הפעילות בקו אשקלון-ב"ש.
פורסם לראשונה: 22:41, 25.01.22