המשטרה עצרה אתמול (שישי) תושב חיפה בן 53 בחשד כי תקף שלשום חסיד ברסלב וסילק אותו ממנזר "סטלה מאריס" בעיר לאחר שהגיע להתפלל במקום, ושיחררה אותו בתנאים מגבילים בתום חקירתו. המעצר בוצע בעקבות סרטון של התקיפה שרץ ברשתות החברתיות. צפו בתיעוד התקיפה שבפתח הכתבה.
במשטרה ציינו כי החקירה נפתחה אתמול עם קבלת הסרטון. בתום ביצוע פעולות חקירה וחשיפת זהות החשוד הוא כאמור נעצר לחקירה בסיומה שוחרר לביתו בתנאים מגבילים. הרקע לתקיפה הוא החלטתם של קומץ חסידי ברסלב, הנמנים עם קהילת "שובו בנים" של אליעזר ברלנד, להתפלל במנזר "סטלה מאריס" בכרמל הצרפתי, שכן המקום נחשב לקדוש עבור העדה הנוצרית-קתולית בחיפה. אחד החסידים אמר כי במקום קבוע הנביא אלישע.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: גבר תושב חיפה תוקף באלימות חסיד ברסלב ומסלק אותו ממנזר סטלה מאריס
תיעוד: גבר תושב חיפה תוקף באלימות חסיד ברסלב ומסלק אותו ממנזר סטלה מאריס
תיעוד העימות בין החשוד לחסיד ברלנד שהתפלל במנזר, שנחשב לקדוש עבור הקתולים
זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה חסידי ברסלב הגיעו למתחם המנזר. כבר לפני שבועיים רץ ברשתות החברתיות סרטון שבו נראו החסידים בשטח המנזר, כאשר מופיע עליו כיתוב בשפה הערבית, שבו נכתב בין השאר, "עשרות מתנחלים יהודים דתיים נכנסים לרחבת כנסיית מאר אליאס, קתדרלת אליהו הנביא לנוצרים הקתולים בחיפה, ופשטו על כל פינה ופינה בחצר הכנסייה והתחילו להתפלל. זוהי תוקפנות ופריצה לאחד מהמקומות הכי קדושים לעדה הנוצרית".
באותו הסרטון נשאלו החסידים "איפה היו לפני עשר שנים". הם השיבו כי "הרב שלנו, הרב ברלנד, נולד בחיפה והוא היה מגיע לפה להתפלל. זו מסורת שמתגלגלת. אולי פשוט לא זכית לראות פה יהודים מתפללים כי לא כל היהודים יודעים את זה. יש הרבה דברים בתורה שהם נסתרים".
בתגובה לאותו הסרטון, אמר אנטון (טוני) סעיד, דמות ידועה בעיר חיפה, לאתר "כלבו-חיפה והקריות": "זו שערורייה. אף אחד לא מנע מהם להתפלל, זהו בית אלוהים, אבל הם לא יכולים לטעון לבעלות או לשייכות. זה מצוץ מהאצבע. איפה ממשלת ישראל? איפה משטרת ישראל? הם יעשו ככה למוסלמים? הם יעזו לעשות ככה לאתר מורשת של דרוזים? ברור שלא, כי שם ישחטו אותם. רק אנחנו הנוצרים מכילים הכל. חסרים לכם מקומות קדושים שאתם צריכים להשתלט על המקום הכי קדוש לנו? על פי המסורת שלנו, מי שקבור שם, גופתו השתמרה כפי שהייתה ביום מותו, והוא אחראי על ניסים שקורים למתפללים שם. יש נוצרים פנאטים שהמקום הזה חשוב להם יותר מכנסיית המולד. שלא יתעסקו איתנו".
תאופיק חמאנה, תושב חיפה, אמר: "קיבלתי את הסרטון הזה כמו אגרוף חזק מאוד לבטן. איפה הם היו עד שלשום? הרי המנזר הזה לא קיים שנה, לא שנתיים וגם לא עשר או 50 שנה. איפה הם היו עד עכשיו? מי הם הפרטיזנים שבאו והחליטו שהם נכנסים להתפלל בכנסייה שלנו? אנחנו מדברים על העם היהודי שסבל הכי הרבה בעולם בשואה, אז מה עכשיו? לא תישאר פינה אחת שקטה במדינה הזאת?".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום
פורסם לראשונה: 23:10, 16.06.23