מחר (יום שלישי) יתכנסו עשרות חברי קונגרס משתי המפלגות בבניין המשרדים הישן של בית הנבחרים בוושינגטון הבירה. יש מעט מאוד דברים שמצליחים לאחד בין המחוקקים בימים אלה, שבהם הרפובליקנים שוב מאיימים להשבתת הממשל, אבל סרטון של דובר צה"ל שמתעד את זוועות החמאס הוא כנראה אחד מהם.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב מייק ג'ונסון נבחר ל יו"ר יושב ראש בית הנבחרים האמריקני
ארה"ב מייק ג'ונסון נבחר ל יו"ר יושב ראש בית הנבחרים האמריקני
ארה"ב מייק ג'ונסון נבחר ל יו"ר יושב ראש בית הנבחרים האמריקני
(צילום: LEX WONG / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ועדת החוץ של בית הנבחרים נענתה לבקשת המחוקקים הרבים ובשיתוף עם שגרירות ישראל יקרינו את הסרטון לכל נציג שירצה להגיע ולצפות בו. חלק, כמו הנציג הדמוקרטי מטעם מדינת טנסי, סטיב כהן, יגיעו גם בשביל התדרוך שיתקיים בסיומו עם בכירי ממשל ביידן, שיסבירו על המדיניות של ישראל והבית הלבן במלחמה נגד החמאס.
"התדרוך לא פחות חשוב", אמר כהן. "יש הרבה שאנחנו עדיין לא ידועים לגבי המטרות של ישראל וכמה זהירים הם בניסיון להימנע ממקרי מוות של אזרחים".
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35

מחוץ לחדר ההקרנה, המחוקקים בוודאי יוכלו לשמוע את קולות עשרות אלפי תומכי ישראל שיצבאו על "המול", השדרה האייקונית של הבירה. אולי אפילו יצליחו לשמוע את עומר אדם וישי ריבו שיופיעו מולם. "מצעד למען ישראל" החל כיוזמה משולבת של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA), יחד עם ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים, אבל הצליח לסחוף התגייסות מקיר לקיר, גם של ארגונים יהודים שנדיר לראות באותה רשימת מוזמנים. למשל השלוחה האמריקאית של "שלום עכשיו" Americans for Peace Now צועדת לצד ארגון ציוני אמריקה ZOA, בראשות מורטון קליין הניצי, שחושב שסמוטריץ׳ מתון מדי. כולם שמו את האידיאולוגיה מאחוריהם והתגייסו למען חיזוק התמיכה בישראל, קריאה לשחרור החטופים ואזהרה לגבי האנטישמיות הגוברת בקמפוסים וברחבי המדינה. בהתאם, אף ארגון לא לוקח חסות רשמית על המצעד, ואף אחד ממנהיגי הארגונים לא יישא נאום משולהב מעל הבמה.
מארגני המצעד מקווים להגיע למספרים של עצרות התמיכה היהודיות הגדולות של פעם - למשל ב-2002, בזמן האינתיפאדה השנייה או ב-1987 למען יהדות ברית המועצות. העצרות הללו הגיעו ל-100 אלף משתתפים והפעם מדברים על כוונה להגיע אף לרבע מיליון משתתפים. אבל אם לשפוט לפחות לפי בקשת ההיתר של העצרת, הנוכחות הפעם תהיה נמוכה הרבה יותר, כ-60 אלף איש.
מה שבטוח הוא שכמה ישיבות חרדיות מניו יורק וניו ג'רזי כבר הודיעו, בצעד נדיר, על ביטול הלימודים לטובת הגעה למצעד. גם ישיבה יוניברסיטי ביטלה את השיעורים ותעלה לוושינגטון 1,400 סטודנטים ואנשי סגל בצי של אוטובוסים. ג'וליאנה מרגוליס (״האישה הטובה״), דני אבדיה ונועה תשבי כבר נקראו לדגל והעלו פוסטים וסרטונים ברשתות החברתיות על מנת לשכנע המונים להגיע לצעדה.
ובזמן שניו יורק תתרוקן מיושביה היהודים, מתוכננת בעיר עוד הפגת ענק פרו-פלסטינית. הפעם היא תתחיל בסטטן איילנד וכנראה, בנוהל, כמו בהפגנות הקודמות, תשתלט על כמה גשרים בדרך. בחוף המזרחי, בינתיים, נציגי משפחות החטופים ייפגשו עם כמה מבכירי הוליווד במטרה לגייס אותם לטובת שחרורם.