2 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אימהות לילדים בני 4-3 מגן עירוני ברעננה התלוננו במשטרה ובעירייה לפני כחמישה חודשים כי הגננת והסייעת התעללו בילדיהן, ולטענתן, "שום דבר לא נעשה - הגננת עברה לגן בכפר סבא, וגם הסייעת הועברה לגנים אחרים".
האימהות סיפרו כי נחשפו לאלימות ביוני האחרון - אז החליטה אם לאחד הבנים בגן להגיש תלונה. "בוקר אחד הבחינה אחת האימהות בסייעת, צועקת על הילד כשבעיניה מבט מאיים - ומכה בחוזקה בחזהו. לאחר מכן היא עברה לילד נוסף, וכשהילד הראשון הלך והתיישב לשחק - היא חזרה אליו והרביצה לו בראש".
לדבריהן, האם שילדה הוכה עודכנה במקרה, והיא ביקשה מיתר ההורים לברר עם ילדיהם על הנעשה בגן. "עלו כמה תלונות משאר הילדים", סיפרו האימהות, "הם סיפרו על 'חדר חושך', קשירות ידיים באמצעות סרט דביק, מכות, השארת ילד לבדו ללא השגחה, הדבקת ילדים לכיסאות ונעילתם בשירותים - ממש גן זוועות".
לאחר ששמעו את דברי הילדים, הגיעו ההורים להתעמת עם הגננת והסייעת. "הייתה דממה. הגננת הכחישה כל קשר לנעשה אצלה בגן וציינה שהיא 'לא מתערבת בנושא כי לא הייתה בגן באותו היום, וכי מדובר ביום החופשי שלה'", סיפרו ההורים. "הסייעת לקחה את התיק שלה וברחה מהגן, ואנחנו הלכנו למשרדי העירייה".
בתוך כך, אם נוספת לילדה בגן הגישה תלונה במשטרה ביולי האחרון. לדברי האימהות, מנהלת בכירה בעירייה ציינה בפני ההורים שאין ביכולתה לעשות דבר מפני שמדובר בסייעת ותיקה. "היא אמרה שאי אפשר לגעת בה ושניגש למשטרה".
2 צפייה בגלריה
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
"הילדים מפחדים מעונשים". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
כאמור, שתי האימהות הגישו תלונה במשטרה. "הילדים עברו 'חקירות' במהלך חודש אוגוסט, וחלקם שיתפו פעולה", סיפרו ההורים. "עברו כבר כמה חודשים ואנחנו לא יודעים כיצד פעלה המשטרה - אם בכלל - ומדוע הגננת והסייעת ממשיכות לעבוד עם ילדים".
לדברי האימהות, "לאחר שהדברים נחשפו, הרבה הורים הצליחו לקשר מדוע הילדים 'פתאום' לא רוצים להיכנס לגן, מבקשים שיבואו לקחת אותם מוקדם ובוכים בדרך לשם". הן הוסיפו: "היום אותם ילדים חווים קשיים איומים - התפרצויות זעם, אלימות קשה, מטופלים אצל פסיכולוגים ומטפלים רגשיים, מפחדים מעונשים, צורחים מתוך שינה בלילות, ושואלים 'נכון שאני ילד טוב?'. לחלקם ממליצים לעבור לגני חינוך מיוחד".
לדבריהן, "בתגובה לתלונות שלנו, הטיפול של עיריית רעננה ומשרד החינוך היה להעביר את הגננת לגן בכפר סבא, ואת צוות הגן לפצל לגנים השונים. פנינו לראש העיר, אבל לא קיבלנו מענה". האימהות התרעמו על ההתנהלות ואמרו כי "איך ייתכן שמקלים ראש בנושא כזה? מזניחים את הילדים שלנו ומפקירים אותם. גם את מחלקת הגנים צריך לפרק ולפזר. ראש העיר הוא זה שמחזיק בתיק החינוך בעיר - נראה שזה גדול עליו".
עיריית רעננה מסרה בתגובה: "אנחנו רואים בחומרה רבה כל מקרה של אלימות. הגננת היא עובדת של משרד החינוך. ראש העיר חיים ברוידא פנה באופן מיידי בנושא למנהלת המחוז במשרד החינוך, והגננת המדוברת כבר אינה עובדת בעיר. נושא החשד נגד הסייעת נמצא בבדיקת המשטרה, ועם קבלת תוצאות החקירה אנו נפעל בהתאם".
במשטרת מרחב שרון בפיקודו של נתי גור סירבו למסור תגובה, והפנו את ynet לדוברות המשטרה הארצית. עד כה לא נמסרה תגובת המשטרה.