ילד בן 12 נפגע בצהריים (שבת) באורח אנוש בשריפה בחנות סלולר ביישוב חורה שבנגב. לפי החשד, את החנות הציתו כמה חשודים שלפי שעה לא נעצרו. הרקע לאירוע, כך עולה מחקירה ראשונית, הוא סכסוך בתוך משפחת אבו אלקיעאן.
הילד הובא למרפאה מקומית ביישוב הבדואי, וחובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום כדי לטפל בו. הצוותים פינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא סובל מכוויות בדרגה ב' וג' בכל חלקי גופו. הילד אמר לצוותים כי נכווה במדורה. שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בחקירה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הדליקה במוסך בחורה
תיעוד הדליקה במוסך בחורה
האש ביישוב חורה, היום
2 צפייה בגלריה
עיסא נאג'ח אבואלקיעאן בטיפול נמרץ
עיסא נאג'ח אבואלקיעאן בטיפול נמרץ
מחלקת הטיפול הנמרץ שבה מאושפז הילד
בית החולים סורוקה, לשם פונה הילד, מסר כי הוא הובא לחדר הטראומה כשהוא סובל מכוויות נרחבות וקשות בכל חלקי גופו. הוא הורדם והונשם, והועבר ליחידה לטיפול נמרץ ילדים. מצבו הוגדר אנוש בבית החולים.
אביו של הילד סיפר ל-ynet בבית החולים: "הילד שלי היה אצלי במפעל, יצא לתקן את מכשיר הטלפון שלו ופשוט נכנס אלמונים והציתו את המקום עם דלק. הילד נכווה בכל הגוף, הביאו אותו לסורוקה ואנחנו פה מחכים שייצא. מצבו מוגדר קשה. יש לו כוויות כמעט ב-90 אחוז מהגוף. הוא בהרדמה מלאה. הרופאים אומרים שצריכים להחזיק לו אצבעות, המצב שלו קשה מאוד". לדברי האב, מי שהיה בחנות זיהה את המציתים ומסר את שמותיהם לחוקרים. "אנחנו מחכים שהמשטרה תעשה את מה שצריכה לעשות, את מה שמוטל עליה", אמר.
במסגרת הסכסוך במשפחה נרצח ביריות לפני כשנתיים סאהר אבו אלקיעאן. במקום התקיימה קטטה שלוותה בירי ואבנים, בעקבות קטטה במעורבות פלגים במשפחת אבו אלקיעאן. הרקע לסכסוך אז היה נסיעות פרועות בתוך שכונה של אחד הפלגים.