הוריד רכבים מהכביש וכמעט גרם לתאונה קטלנית: המשטרה עצרה ביום חמישי האחרון נהג שרישיונו נפסל בתום מרדף משטרתי. הנהג (31), תושב תראבין שבנגב, נמלט משוטרים שסימנו לו לעצור תוך פגיעה בכלי רכב אחרים והפרעה למשתמשי הדרך. למרות זאת, החשוד שוחרר יממה לאחר מעצרו - והתיק נגדו נסגר כיוון שלא ניתן היה לקבוע באופן חד-משמעי מי נהג ברכב.
על פי המשטרה, החשוד הוריד רכבים מכביש 40 באזור צומת בקע, חצה שני רמזורים באור אדום מלא וכמעט גרם לתאונה קטלנית כשניסה להתחמק מניידת המשטרה והאופנוע שרדפו אחריו. בהמשך אף ירד עם רכבו לשטח, שם החליף אותו ברכב אחר והמשיך בניסיון הבריחה. מסוק משטרתי שליווה את המרדף מהאוויר זיהה את החילוף וכיוון את השוטרים עד למעצרו. צפו בתיעוד הדרמטי מהאוויר בפתח הכתבה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד המרדף
תיעוד המרדף
תיעוד המרדף בכביש. גרם כמעט לתאונה קשה
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
תיעוד המרדף
תיעוד המרדף
"ההיערכות עם מסוק הובילה ללכידתו". החשוד נמלט לכיוון הסככה
(צילום: דוברות המשטרה)
"ההיערכות עם מסוק, אופנועים וניידות היא שהובילה ללכידתו של עבריין התנועה כאשר ניסה להימלט מהשוטרים", סיפרו במשטרה. המעצר, כך נמסר, נעשה כחלק מפעילות אכיפה מוגברת במחוז הדרומי, שנועד "לחזק את המשילות וההרתעה על ידי נוכחות הכוחות בצירים ובדיקות שגרתיות של נהגי רכבים". כחלק מהפעילות מלווה מסוק משטרתי את הכוחות גם בשגרה. לדברי המשטרה, "רבים מתושבי הנגב לא מהססים ללחוץ על דוושת הגז ולהימלט, בדרך כלל לשבילי עפר".
למרות המעצר, החשוד שוחרר כאמור יממה לאחר שהועבר לחקירה בתחנת באר שבע. הסיבה לכך הייתה לדברי המשטרה כי במהלך המרדף, אחרי שברח רגלית מהרכב שלו, הוא התחבא מתחת לסככה במרכז מסחרי - וכתוצאה מכך איבד טייס המסוק את קשר העין איתו. החשוד הכחיש שהוא זה שנהג, וכיוון שלא ניתן היה לקבוע זאת באופן חד-משמעי - הוא שוחרר.