איברהים בן ה-16 ואחיו יזן בן ה-10, שניהם עם צרכים מיוחדים, חיכו במשך כל הלילה לאביהם מחמוד איברהים עודה, שנורה למוות אתמול (שלישי) ביציאה מהלוויה, מכדור תועה בניסיון חיסול של אדם אחר. האחים חיכו יחד עם אחותם הקטנה בת ה-8, נאיה, בביתם שבמועצה המקומית ג'לג'וליה. "מתי אבא יחזור?", תהו הילדים, "אנחנו מחכים לו - רוצים שיחבק אותנו כל היום, לא נישן עד שנראה אותו".
אלמונים ירו אתמול ופצעו קשה את נדים שתיווי, בן 32, שנמלט מהם לבית העלמין בג'לג'וליה - ואיברהים עודה בן ה-52, שבדיוק יצא מהלוויה, נפגע מהירי ונהרג. מותו נקבע בביה"ח מאיר, שם התפתחה מהומה.
3 צפייה בגלריה
מחמוד איברהים עודה
מחמוד איברהים עודה
"תקחו אותי אליו". מחמוד יחד עם בנו הבכור איברהים

יזן לא עודכן כלל על מות אביו, ושני אחיו לא מעכלים עדיין שאביהם כבר לא יחזור הביתה. קרוב משפחה של הנרצח סיפר ל-ynet על שיחה שקיים עם הבן הבכור: "הילדים היו מאוד קשורים לאבא שלהם. הוא היה מקריב את חייו למענם. איברהים כל הזמן אומר לי כמה הוא מתגעגע אליו. 'מתי הוא יחזור לשבת ולשחק איתי, אני מתקשר אליו והוא לא עונה לי. למה הוא לא חוזר הביתה?'". לדבריו, הנער בן ה-16 אמר כי לא יילך לישון עד שיראה את אביו: "תקחו אותי אליו".
איברהים נמצא בסוכת האבלים יחד עם ההמונים שמגיעים, אך הוא מתקשה לקבל את העובדה שלא יראה את אביו. יזן ביקש לראות את אביו, וקרא לו לבוא. קרוב המשפחה סיפר כי הוא אמר: "אנחנו רוצים להפתיע אותך, נשחק ונחייך. אני חייב לראות אותך. התרגלתי לחיים איתך. אני יודע שאתה חוזר בשעות הקרובות כי אתה אוהב אותנו מאוד. אם אתה כועס עליי אני מצטער. העיקר שאתה תהיה שמח ותהיה איתנו".
3 צפייה בגלריה
מחמוד איברהים עודה
מחמוד איברהים עודה
עם שני ילדיו הקטנים. "אני מתגעגעת לאבא - המלך שלי"
גם הבת הקטנה נאיה התקשתה לקבל את הבשורה: "אני מתגעגעת לאבא - המלך שלי. הוא היה הכל בשבילי. אני מאוד מאוד אוהבת אותו. הוא תמיד היה נכנס לבית עם חיוך ומחבק אותי ומקשיב לכל מילה שלי. איך אני יכולה לדבר איתו עכשיו? חיכיתי לו כל הלילה ולא ישנתי ועדיין אני מחכה לו".
אחת מהמבקרות בסוכת האבלים סיפרה: "אשתו של הנרצח סיפרה ש'איבדה אדם שאין כמוהו'. חבל מאוד עליו. היא לא ידעה מה תגיד לילדים. כל יום הוא חיבק אותם עשרות פעמים וניצל כל הזדמנות להיות איתם. הוא היה מוכן לעשות הכל בשביל שהילדים שלו יהיו שמחים. אשתו סיפרה שהייתה בהלם מוחלט". "לא קל לי להתמודד בחיים בלעדיו", סיפרה, "הילדים חוזרים לבית בלי אבא. הם יישארו המומים וימשיכו לחכות לו עד שיחזור. הרסו לנו את החיים".
3 צפייה בגלריה
מחמוד איברהים עודה
מחמוד איברהים עודה
מחמוד איברהים עודה
בצהריים, עשרות רכבים יצאו בשיירה מג'לג'וליה לכיוון אבו כביר עם דגלים שחורים בעקבות הרצח, לאחר שיקבלו את הגופה הם יחזרו לג'לג'וליה עימה.
מתחילת השנה נרצחו 114 בני אדם במגזר הערבי. בתחילת השבוע נורה למוות בירושלים מוחמד קיסאווני, תושב שכונת בית חנינא שבמזרח העיר. עשרות מבני משפחתו של המנוח, שמתגוררים בכפר בית איכסא מצפון לירושלים, נסעו למקום מגוריהם של קרובי משפחת המעורבים בירי - והציתו בתים והרסו קירות באמצעות טרקטור.