ארבעה בני אדם נפצעו ממטח לשדרות, בהם שניים במצב קשה ואנוש. הם פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. באחת מזירות הנפילה בעיר שני חברים ברכב שמעו צבע אדום, אבל לא הספיקו להגיע למרחב מוגן - ונפגעו. בזירה אחרת אמבולנס נפגע מרסיסים, וקיימות גם זירות נפילה נוספות.
לאחר המטח, ראש העיר שדרות אלון דוידי קרא לפנות את תושבי העיר לעשרה ימים לפחות. "אני דואג למי שלא יכול להתפנות באופן עצמאי", ציין דוידי. "שדרות לא בטוחה - ומגיע לתושבים שקט". ראש העיר כבר ביקש פינוי מהממשלה בחדרים סגורים, ועכשיו הוא יצא עם הקריאה באופן פומבי.


5 צפייה בגלריה
ההרס בשדרות
ההרס בשדרות
זירת הנפילה בשדרות, היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
אלון דוידי
אלון דוידי
ראש העיר שדרות בזירת הנפילה, היום. "שדרות לא בטוחה - מגיע לתושבים שקט"
(צילום: מאיר תורג'מן)
כבר שנים שהעיר שדרות סופגת מטחי טילים, אבל אירועי השבת האחרונה שברו גם את התושבים המנוסים. "המחבלים שפרצו לעיר פגעו בתחושת הביטחון", אמרה לימור כהן, מנכ"לית המתנ"ס בעיר שמנהלת את מבצע פינוי התושבים למלונות ברחבי הארץ, "לראות מחבלים על טנדרים טובחים בכל מי שיוצא לרחוב זה אירוע מטלטל. כמה שאנחנו עיר למודת ניסיון, זאת התמודדות חדשה עבורנו".
מאז שהתחילה המלחמה, עזבו את העיר יותר ממחצית מהתושבים. לדברי דוידי, "התפוסה בעיר היא כרגע בין 40% ל-45%. מבחינת המשפחות זו הצלת חיים, וזה גם מפנה את הצבא, המשטרה וכוחות הביטחון לנהל זירות של פגיעה ישירה עם פצועים".
5 צפייה בגלריה
ההרס בשדרות
ההרס בשדרות
"מבחינת המשפחות - פינוי זו הצלת חיים". זירת הנפילה בשדרות, היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
ההרס בשדרות
ההרס בשדרות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
ההרס בשדרות
ההרס בשדרות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש העיר הוסיף כי הוא "מקבל עשרות שיחות מדי שעה של תושבים שמתחננים להתפנות". לדבריו, "קיבלנו מהמדינה מימון לפינוי 6,000 משפחות, אבל יש עוד רבות, ויש משפחות שנמלטו כבר בשבת, ולא מסוגלות לממן יותר שהייה במלון. המדינה חייבת לקחת אחריות ולסבסד עבורם את השהייה במלונות מחוץ לעיר.
"אני מנסה לגייס בעלי הון שיתרמו, אבל אני לא רוצה לשנורר. אני צריך לבחור את מי אשלח למלון ואת מי אשאיר בבית לחיות בחשש ופחד".
בעירייה מנהלים את הפינוי לפי סדרי עדיפויות. שלשום פונו הקשישים, כשהקדימות היא למי שחי לבד, ואתמול פונו משפחות עם ילדים קטנים או עם צרכים מיוחדים. כהן אומרת כי בעבר פונו המשפחות עד לסיום סבב הלחימה, אך הם אינם יודעים מה יעשו כעת - כשהצפי הוא למלחמה ארוכה.

הוקם צוות לטיפול בתשתיות העוטף

במקביל, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, הנחה על הקמת צוות פעולה לטיפול ראשוני בתשתיות עוטף עזה. זאת עד להקמת מנהלת לאומית לשיקום הישובים שנפגעו.
בראש הצוות יעמוד אלוף (מיל') רוני נומה ולצידו סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן וגורמי מקצוע נוספים במשרד.
הטיפול הראשוני בתשתיות יכלול בשלב ראשון ניקוי ושיקום כבישים, שנפגעו בימי הלחימה וכן כניסה לישובים, פינוי הריסות, פינוי כלי רכב שנפגעו, טיפול בתשתיות האזרחיות ועוד.