הפנים שמאחורי ה"אנרכיסטים": השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתח ביקורת בחמישי על מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, ועל אופן התמודדותו עם ה"אנרכיסטים" - הכינוי שהעניק למפגינים שמחו נגד המהפכה המשפטית בירושלים ולאלו שחסמו כבישים, בין היתר במהלך "מחאת המילואימניקים". בין אותם מפגינים וצועדים נמצאים גם הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, האלופים במיל' עמוס מלכא, טל רוסו ומתן וילנאי, ראש השב"כ לשעבר עמי איילון, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, ובכירים רבים אחרים.
סגן אלוף במיל' יונתן טולדנו (54), ששירת ביחידה לסילוק פצצות בצה"ל וגם היום ממשיך בשירות מילואים בפיקוד העורף, לא מרגיש בנוח מהכינוי שקיבל מהשר. "אני בחיים לא ישבתי בכלא, הוא כן נעצר. מישהו מנסה לשנות את המדינה בצורה חדה. ככה לא משנים חוקים, וחבורת פושעים לא צריכה לקבוע איך בית המשפט יתנהל", אמר טולדנו, שנכח בהפגנה בירושלים. "אם הוא הביא אותי לעבור על החוק עם חסימת מחלף חמד, אז המצב קשה. הוא גורם לי בהתנהגות שלו להגיע לקצה הרחוק של מה שאני יכול. אני איש צבא, יש לי שני ילדים בשירות קרבי. אם בגלל זה יעצרו אותנו - שיעצרו".
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בוועדה המיוחדת לתיקון פקודת המשטרה
איתמר בן גביר בוועדה המיוחדת לתיקון פקודת המשטרה
כינה את המפגינים "אנרכיסטים", ותקף בכירים במשטרה. בן גביר
(צילום: יואב דודקביץ')
4 צפייה בגלריה
סגן אלוף במיל' יונתן טולדנו בהפגנה נגד הרפומה המשפטית
סגן אלוף במיל' יונתן טולדנו בהפגנה נגד הרפומה המשפטית
"אני לא ישבתי בכלא, הוא כן". אל"מ במיל' יונתן טולדנו בהפגנה נגד המהפכה המשפטית
(צילום: לירן תמרי)
4 צפייה בגלריה
מיכה מרגלית במחאה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים
מיכה מרגלית במחאה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים
"הוא יודע בעיקר להדליק מדורות". מיכה מרגלית
(צילום: לירן תמרי)
4 צפייה בגלריה
מוטי ליבוביץ' במחאה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים
מוטי ליבוביץ' במחאה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים
"מקווה שזה לא יגיע לשפיכות דמים". מוטי ליבוביץ
(צילום: לירן תמרי)
יואב (35), לוחם שיריון בשירות מילואים, התייחס גם הוא להתבטאות השר בן גביר: "מביך שיעד לשעבר של שב"כ, שהיום הוא למרבה הצער שר המשטרה, מכנה את האנשים שחוששים לביטחון המדינה, ושנתנו את כל חייהם לצבא עשרות שנים, אנרכיסטים".
גם מיכה מרגלית (68) ממודיעין, ששירת בנח"ל, לא חי בשלום עם הכינוי. "התגייסתי לפני מלחמת יום הכיפורים והשתחררתי בדרגת אלוף משנה. מדאיג אותי שהבן שלי עושה מילואים בסיטואציה הזאת. הסיבה שאנחנו לא בהאג זה בזכות תהליכים שנעשו בארץ, והאמון במערכת המשפט. הייתי בכל התהליכים של החיסולים הממוקדים של המחבלים, כפי שהצגנו באירופה. כל הפרוצדורה גרמה לכך שעשינו את זה ונמשיך לעשות את זה. שיעזבו את בג"ץ", אמר.
"אני מרחם על בן גביר ואזרחי ישראל, שאדם בתפקיד שלו צריך להפעיל מערכות ולבנות כוח. אני בעד שיטפל בבעיות, אבל מה שהוא יודע לעשות זה בעיקר להדליק מדורות. לא מטריד אותי מה שאמר עלינו, הוא צריך לנהל מערכת שאין לו מושג בה. אני חושב שהמשטרה שמלווה אותנו בתל אביב מתנהלת טוב. חבל לי שהציונות הדתית לא איתנו - זה מה שמשותף לנו", הוסיף.
מוטי ליבוביץ (64), לוחם לשעבר בסיירת, מתגורר במושב באזור השפלה. הוא סבור שבן גביר משתמש ביכולות שלו בצורה הפוכה מהייעוד שלהן. "איך אפשר לכנות את מיטב בנינו 'אנרכיסטים'? אני מאוד מקווה שזה לא יגיע לשפיכות דמים. כשרואים את השנאה הצרופה של חלק מהציבור כלפינו, שחלקם אף אומרים לזרוק אותנו לפח האשפה ולים, זה מדאיג מאוד. זו לא אחוות אחים", אמר.