פעוטה כבת שנתיים מתה בצהריים (יום רביעי) אחרי שנמצאה מחוסרת הכרה וללא דופק ברכב בבית שמש. היא פונתה במצב אנוש לבית החולים שערי צדק בירושלים, לשם הגיעה ללא סימני חיים. לפי הערכות ראשוניות, הפעוטה שהתה ברכב ברחוב רבי ברכיה החל המשעה 08:00, בטמפרטורות שהגיעו בשיא לכ-33 מעלות.
המשטרה מסרה כי "על פי החשד, התינוקת הושארה ברכב נעולה וללא השגחה מספר שעות. חוקרי המשטרה שהגיעו למקום החלו בחקירת נסיבות המקרה ובדיקת החשד לרשלנות".
בית החולים שערי צדק, לשם פונתה, מסר: "הפעוטה הגיעה אחרי החייאה ממושכת, בשטח ללא סימני חיים. למרות ניסיונות המשך החייאה בבית החולים לרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותה".
1 צפייה בגלריה
פעוטה בת שנתיים נשכחה ברכב ב בית שמש
פעוטה בת שנתיים נשכחה ברכב ב בית שמש
הזירה בבית שמש
הדיווח על הפעוטה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים בשעה 14:07. חובשי רפואת החירום במד"א, מנחם אדרי ושלום שאשא, סיפרו: "הגענו למקום וראינו ילדה כבת שנתיים מחוסרת הכרה עם סימני מכת חום. סיפרו לנו שהיא הייתה זמן ממושך בתוך הרכב הסגור".
לדברי החובשים, הפעוטה "הייתה חמה מאוד למגע". הם הוסיפו כי "הענקנו לה טיפול רפואי שכלל קירור וביצוע פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה אנוש".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, השנה (2024) אירעו שני מקרי שכחה והילכדות ברכב קשים שאחד הסתיים בתמותה. בעשור האחרון (2013-2024) מתו 42 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב.
אורלי סילבינגר, מנכ"ל ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "שכחת ילדים ברכב היא תופעה קשה מאוד ועל אף שקשה לתפוס זאת, היא יכולה לקרות לכל אחד ואחת. במצבים של יציאה משגרה, לחץ, עייפות והסחת דעת הסיכוי לשכחת ילדים ברכב גבוה יותר. בימים חמים ובעיקר בחודשי הקיץ הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע ל-70 מעלות צלזיוס, כשחצי השעה הראשונה היא קריטית.
"תינוקות וילדים קטנים מגיבים באופן חמור יותר לחום קיצוני, בשל מבנה גופם ולכן הם נמצאים בסיכון גבוה לפגיעה חמורה ועד מוות. אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה. הקפידו על הנחיות הבטיחות למניעת שכחה. משאירים תיק מאחורה, מתקשרים לבן או בת הזוג בסוף הנסיעה או מפעילים תזכורת בנייד, בסוף כל נסיעה פותחים את הדלתות ומוודאים שאף ילד לא נשאר מאחור. מתקינים ברכב מערכת חכמה למניעת שכחה המהווה מערך בטיחות נוסף".
פורסם לראשונה: 14:33, 22.05.24