יומיים שלמים נדרשו לבית ספר לרפואה בבנגלדש להחליט להשעות מעבודתו מרצה שירה בסטודנט במהלך מבחן. המרצה, ד"ר רייחאן שריף, הושעה השבוע אחרי שתלמידים במכללה שבה הוא מלמד פתחו במחאה על כך שההנהלה עברה על הירי לסדר היום.
2 צפייה בגלריה
בנגלדש ד"ר רייחאן שריף ירה ב סטודנט במהלך מבחן בי"ס לרפואה
בנגלדש ד"ר רייחאן שריף ירה ב סטודנט במהלך מבחן בי"ס לרפואה
ד"ר שריף. התלמידים נעלו אותו
רשת BBC מדווחת כי התקרית אירעה ביום שני השבוע: הסטודנט בן ה-23, ערפאת אמין טומאל, נקלע לוויכוח עם ד"ר שריף במהלך מבחן בעל פה במכללה בסירנג'גאג'י, בצפון-מערב המדינה האסייתית, ולפתע שלף הד"ר אקדח וירה בברכו הימנית של הסטודנט. הקליע פגע בטלפון הסלולרי של טומאל, וכך נמנעה ממנו פציעה מסכנת חיים. עם זאת הוא ספג פגיעה שבגינה נזקק לניתוח, ונותר מאושפז.
בזמן האירוע היו בכיתה 45 תלמידים, והם נעלו את ד"ר שריף במקום והזעיקו את המשטרה. היא עצרה אותו, ומצאה ברשותו גם אקדח שני, 81 קליעים, ארבע מחסניות, שני סכינים ו-10 פגיונות.
לפי דיווחים, ד"ר שריף נהג להציג לעתים קרובות את כלי הנשק שלו במהלך הרצאות. ביומיים שלאחר המעצר נמנעה המכללה מלהשעותו, ועובדה זו עוררה סערה בבנגלדש, ואחרי מחאה מצד סטודנטים הוחלט על ההשעיה.
2 צפייה בגלריה
יום העשורא פקיסטן קראצ'י מפגינים נגד שבדיה בגלל הצתת ה קוראן
יום העשורא פקיסטן קראצ'י מפגינים נגד שבדיה בגלל הצתת ה קוראן
מפגינים עם הקוראן בקראצ'י, פקיסטן בעקבות ביזוי סמלי איסלאם. ארכיון
(צילום: Rizwan TABASSUM / AFP)
בינתיים בפקיסטן גזר בית משפט מקומי עונש מוות על סטודנט בן 22 בגלל הודעות ששלח בווטסאפ. בית המשפט במחוז פונג'אב הרשיע אותו ביצירת תמונות וסרטונים המחללים את כבוד האיסלאם – מתוך כוונה לפגוע ברגשות המוסלמים. במסגרת אותה פרשה גזר בית המשפט מאסר עולם על נער בן 17 ששיתף את התכנים.
בפקיסטן חילול כבוד האיסלאם הוא עבירה שבגינה אפשר לגזור עונש מוות, ובעבר אירעו במדינה שלל מקרים שבהם מי שנחשדו בביזוי הדת או הנביא מוחמד הוכו קשות ונרצחו. במסגרת המשפט שנערך השבוע קבעו השופטים כי הצעיר בן ה-22 יצר בעצמו את התמונות והסרטונים, שבהם הופיעו אמירות המבזות את נביא האיסלאם ואת נשותיו.