"אף אחד לא לוקח את הבייבי שלי". כך מצהירה אדריאנה אלברז, אמא בת 35 מרובע קווינס בניו יורק – שנאבקה בחוטף בתה הצעירה בבניין המגורים שלהן, לאורך ארבע קומות של מדרגות. למרות הפצעים החמורים שספגה במאבק, היא הצליחה להציל את בתה בת ה-18 לקס, ולהביא גם למעצרו של התוקף – שלפי החשד פיתח אובססיביות כלפי הבת, ובשתי הזדמנויות בעבר ניסה לחטוף אותה ברחוב.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מ חטיפה של לקס אלברז מבניין המגורים שלה בשכונת קווינס ניו יורק ארה"ב והריצה של אמה אדריאנה אחרי החוטף
תיעוד מ חטיפה של לקס אלברז מבניין המגורים שלה בשכונת קווינס ניו יורק ארה"ב והריצה של אמה אדריאנה אחרי החוטף
וסיליו חוטף את לקס, והאמא אדריאנה מזנקת אחריהם
(צילום: מתוך New York Post)
הדרמה בשכונת אסטוריה שבקווינס התרחשה לפני חודשיים, והיום (א') הביא את סיפור הגבורה של אדריאנה העיתון "ניו יורק פוסט". החשוד בחטיפה, ג'ורג' וסיליו בן ה-25, התנפל על לקס ממש כשחזרה לדירה שלה ושל אמה בקומה הרביעית של הבניין שלהן, יחד עם שני כלבים שאותם הוציאה להליכת הבוקר. בתיעוד שפרסם העיתון נראה החשוד קופץ עליה במסדרון הבניין כשניגשה לדלת הדירה – וגורר אותה בכוח לגרם המדרגות.
אדריאנה, שסיפרה לעיתון כי שמעה את צעקות בתה, נראית בסרטון יוצאת בריצה מהדירה – ומזנקת אחרי החוטף. "מעולם לא שמעתי את בתי צורחת כך", סיפרה. "חשבתי שאולי הכלב רץ למטה, אבל כשיצאתי ראיתי אותה נגררת. אתה לא מאמין שדבר כזה יכול לקרות לך, במיוחד לא בבניין שלך. זה היה נורא", אמרה.
המאבק הדרמטי שהתנהל בין האמא לתוקף לא נראה בהמשך הסרטון, אבל לפי התיאור שלה הוא היה בגדר מאבק של חיים-או-מוות. היא סיפרה כי תחילה הנחיתה על החוטף כמה אגרופים, אבל לאלו לא הייתה השפעה של ממש – והחוטף המשיך לגרור למטה את בתה. בשלב מסוים החוטף, וסיליו, הלם בעוצמה בפניה של אדריאנה – ואז גם שלף מיכל של גז מדמיע וריסס אותה ואת הבת. אדריאנה מספרת כי בעקבות זאת לא הצליחה לראות בבירור את המתרחש, אך המשיכה לצרוח לעזרה.
3 צפייה בגלריה
אדריאנה אלברז אמא מ ניו יורק ארה"ב שהצילה את בתה ונאבקה בחוטף שלה
אדריאנה אלברז אמא מ ניו יורק ארה"ב שהצילה את בתה ונאבקה בחוטף שלה
אדריאנה במיטת בית החולים. "הכול היה מתוכנן, לאן הוא עמד לקחת אותה?"
(צילום: מתוך New York Post, מטעם אדריאנה אלברז)
לדבריה כשהגיעו לקומה הראשונה אחד השכנים יצא החוצה עם מקל, והחל להכות את וסיליו. "ראיתי את הדלת (של דירת השכן) פתוחה, ודחפתי את הבת שלי פנימה". אלא שוויסיליו חסם את הדלת עם רגלו, מנע מהאם לסגור אותה – והמאבק נמשך: "ניסיתי לדחוף לו את הרגל החוצה, והוא תפס אותי בשיער ומשך אותי למסדרון (של הבניין)", שחזרה. הוא הלם בה בגבה כמה פעמים, אבל לדבריה בסופו של דבר היא ובתה הצליחו להילחץ מזרועותיו, וברחו אל מחוץ לבניין. ברחוב, כך סיפרה, החלה לדפוק על חלונות השכנים וצעקה להם להתקשר למוקד החירום 911. אחד מהם נענה לזעקות העזרה, והשתלט על וסיליו עד להגעת השוטרים.
וסיליו הפך כאמור אובססיבי כלפי לקס, כאשר השניים עבדו יחד בסופרמרקט בשכונת אסטוריה: היא כקופאית והוא באגף המעדנייה. לדברי אדריאנה, אחרי שניגש לבתה והציע לה לצאת איתו לדייט – וסורב – הוא התפטר והחל לעקוב אחרי לקס. צו הרחקה הוצא נגדו, אבל האמא מספרת כי הוא הפר אותו וניסה לתפוס את בתה בשתי הזדמנויות שונות בעבר, כשהלכה ברחוב.
3 צפייה בגלריה
צילום מעצרו של ג'ורג' וסיליו החשוד בחטיפת בתה של אדריאנה אלברז ב ניו יורק ארה"ב
צילום מעצרו של ג'ורג' וסיליו החשוד בחטיפת בתה של אדריאנה אלברז ב ניו יורק ארה"ב
החשוד ג'ורג' וסיליו. הציע ללקס לצאת עמו לדייט - ואחרי שסירבה החל לעקוב אחריה
(צילום: מתוך New York Post, מטעם אדריאנה אלברז)
גורמים במשטרת ניו יורק אישרו ל"ניו יורק פוסט" את הטענה הזו, ולפי הדיווח בניסיון החטיפה השלישי שהאמא סיכלה בחודש ינואר – וסיליו הגיע מוכן: הוא שכר רכב בלילה שלפני, והחנה אותו מחוץ לבניין של משפחת אלברז. בתוך הרכב, כך לפי הדיווח, מצאו השוטרים תיק עם חבלים, כדורי שינה, מלטונין וגם טמפונים. בכיסיו של החשוד נמצאה סכין. "הוא תכנן את הכול, לאן הוא עמד לקחת את הבייבי שלי?", תוהה אדריאנה בחרדה.
נגד וסיליו כבר הוגש כתב אישום בגין שלל עבירות, בהן ניסיון חטיפה, תקיפה, החזקת נשק והפרת הוראה חוקית. הוא מוחזק בכלא ברייקרז איילנד, ואם ירצה להשתחרר בערבות יידרש להפקיד סכום של 50,000 דולר. אבל העובדה שהוא מוחזק מאחורי סורג ובריח לא מספיקה כדי להרגיע את אדריאנה, ויחד עם בתה היא תלתה בשכונה פליירים עם תמונתו – לצד אזהרה לנשים "לרוץ" אם הן רואות אותו. "זה הדבר היחיד שיכולתי לעשות", סיפרה ל"ניו יורק פוסט", והבטיחה תוך שהיא פונה לתוקף: "אתה לא הולך להבריח אותנו מאסטוריה. אנחנו לא נפחד, אנחנו נראה לעולם את הפרצוף שלך ואת מה שעשית".
אדריאנה, אם לשתי בנות, נפצעה כאמור במהלך העימות וסובלת מכתף פרוקה ומשברים בארובת העין ובמרפק. בשל ההוצאות הרפואיות הכבדות, קרוביה פתחו למענה דף תרומות באתר GoFundMe, תחת הכותרת "עזרו ל'אמא דובה' שנפצעה בהגנה על משפחתה". יעד הקמפיין היה 5,000 דולר, אבל פרסום הסיפור עשה את שלו – ועד כה גויסו דרכו כבר יותר מ-17,000 דולר.