בזמן שבמשרד הבריאות עדיין מתקשים לעכל את האמירות הפומביות החריפות שהשמיע ראש הממשלה נפתלי בנט נגד מומחי המשרד, נדמה כי בממשלה עצמה הוא זוכה נכון לעכשיו לגיבוי. "מה שראש הממשלה אמר, ואני חושב שזה יצא מכל הפרופורציות כאן, זה דבר נכון - תפקידם של אנשי המקצוע במשרד הבריאות זה לבוא ולייעץ ותפקידנו לקבל החלטות וקיבלנו החלטות", אמר הבוקר (יום ד') שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) בריאיון באולפן ynet.
העימות בין הצדדים פרץ מיד לאחר שבנט עקץ בנאומו בעצרת האו"ם בניו יורק את הדרג המקצועי במשרד הבריאות. "ניהול מדינה בעת מגפה זה לא רק עניין של בריאות", אמר ראש הממשלה בנאומו בערב החג. "זה עניין של איזון עדין בין כל היבטי החיים שמושפעים מהקורונה, במיוחד תעסוקה וחינוך. האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה".
לאחר הנאום תקף בנט ישירות את דרישת בכירי משרד הבריאות להגבלות התקהלות. "אני מאוד מעריך את אנשי משרד הבריאות", אמר בתדרוך לכתבים. "תפקידם לתת אינפוט רפואי - והתפקיד שלי והאחריות שלי הם להחליט. עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה. חלקם התנגד לבוסטר בזמן אמת. אני לא מקבל את הגישה של 'למי אכפת' לגבי הכסף והפרנסה".
2 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
"הדברים של בנט יצאו מכל הפרופורציות". השר רזבוזוב באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
שר התיירות רזבוזוב הצדיק כאמור את ראש הממשלה. "אנחנו מסתכלים גם על הפן הבריאותי, אך גם על הפן הכלכלי שהוא חשוב מאוד. לי יש המון שיחות עם אנשי משרד הבריאות, שגם שם יש חלוקי דעות. יש כאלה שחושבים כך ויש כאלה שחושבים אחרת".
- אבל לא חשבת ללכלך עליהם מעל בימת האו"ם. "אני לא חושב שהוא לכלך. ראיתי את הנאום, שמעתי מה שהוא אמר. בסוף, הביקורת מופנית אך ורק כלפי הפוליטיקאים, כלפי הדרג הנבחר ולא כלפי אנשי משרד הבריאות. אנחנו באמת מוכנים לביקורת, הרבה פעמים גם רוצים לשמוע ביקורת בשביל להשתפר".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
ד"ר אלרעי-פרייס. "אנחנו רוצים לשמוע את הביקורת בשביל להשתפר"
(צילום: גיל יוחנן)
- ישבת בקבינט הקורונה, הייתה תחושה של גמגום מצד אנשי משרד הבריאות כפי שראש הממשלה טוען? כי בכירי משרד הבריאות נתנו לנו תשובות מאוד יפות כששאלנו אותם. "יש לי שיח יומיומי עם אותם בכירים ואני מאוד מכבד אותם. הם אנשי מקצוע, גם להם יש דעות שונות. איך לסגור, איך לפגוע בכלכלה - זה הכי קל לעשות. אנחנו בסוף צריכים לתת פתרונות אחרים, אנחנו צריכים לשמור".
- 25 מתים בכל יום זה לא חשוב? "זה מאוד חשוב, זה מאוד רציני ואנחנו מאוד מודאגים מכך. היינו כבר בגלים והיינו כבר בסגרים ואף אחד לא מדבר על כמה אנשים מתים ממשבר כלכלי".
- סגר לא על הפרק, אבל קשה להסביר לציבור איך להתנהג בתקופת קורונה כשהוא רואה הופעות עם עשרת אלפים צופים במקומות סגורים. יכול להיות שבמקומות כאלה צריך לצמצם התקהלויות? "רק באולפן הזה כמה דיברו שיהיה סגר בחגים, אמרו וחזרו על כך. היו דרישות לסגר".
- מצד מי? מצד ד"ר שרון אלרעי-פרייס? "היו דרישות של אנשי מקצוע לסגר ולהגבלות מאוד חמורות. בסוף אנחנו היינו צריכים לקבל את ההחלטה בשביל לשמור גם על הבריאות וגם על הכלכלה. אני חושב שתוכנית העבודה של הממשלה בסוף עבדה, וראש הממשלה לקח פה אחריות והחלטות אמיצות. אני מקווה שמקדם ההדבקה ילך ויירד ואנחנו נמגר את המגפה יחד עם הציבור, יחד עם אנשים שמתחסנים ומשתפים פעולה, ויחד עם אנשי המקצוע של משרד הבריאות שבסופו של דבר הם חלק מהמהלך הזה. הם עובדים קשה ואנחנו מעריכים את זה".

- למה שהם ימשיכו בכלל לדבר בקבינט הקורונה? "קודם כל הם מציגים את העמדות. יש הרבה עמדו של אנשי משרד הבריאות שקיבלנו ופעלנו לפי ההמלצות שלהם. בחלק מהמקרים קיבלנו החלטות על פי מה שאנחנו חשבנו עם הראייה הרחבה. אני לא חושב שהם מגזימים, אני חושב שזאת הדעה שלהם. המטרה של אנשי משרד הבריאות היא אך ורק להגן על הציבור בפן הבריאותי. המטרה שלנו היא גם להגן על הפן הכלכלי עכשיו.
"אנחנו נאלצים להטיל מגבלות קשות. מגבלות קשות על המשק עולות המון כסף, מבחינת הפיצויים אין סוף לפיצויים וכאן אני מסכים עם שר האוצר - קשה מאוד כי בסוף ענף התיירות שאני אמון עליו נפגע הכי קשה. בסוף, כשאנחנו רוצים לפצות את התיירות, אנחנו רואים השלכות רוחב וקשה לעשות את זה. אז אנחנו יושבים ומחפשים פתרונות. אנחנו יודעים לפצות את תעשיית התיירות מבלי לפזר כסף ממסוקים. בסוף יש לנו אחריות לאומית כאן לשמור גם על הכסף".
- ביום ראשון מתכנס קבינט הקורונה. מתחנו כאן ביקורת על כך שהוא לא התכנס במשך כמעט חודש, ועכשיו התחושה היא שזה פשוט כדי לסמן וי, הרי לא באמת תקבלו החלטה שתשנה משהו. "אני חי בתוך הדינמיקה של הקורונה כל יום, כל יום מתקבלות החלטות, כל יום אנחנו בממשלה צריכים לאשר משהו, אנחנו מקבלים את זה על בסיס יומי ובאמת צוללים לתוך החומרים שאנחנו מקבלים ואז מקבלים את ההחלטות. כל אחד במשרד שלו מתעסק יום ולילה בסיפור של הקורונה, אז אני באמת לא הרגשתי שהקבינט לא מתכנס".