אלפים הגיעו היום (יום שישי) בשעות הצהריים לבית העלמין של קריית אתא בצומת אעבלין ללוות בדרכו האחרונה את אופיר נחשון צרפתי (27) מקריית אתא, שנחטף ונרצח ברצועת עזה בידי מחבלי חמאס. גופתו אותרה בימים האחרונים על-ידי כוחות צה"ל ושב"כ ברצועת עזה, הוחזרה לישראל במבצע והיום הוא הובא למנוחות.

4 צפייה בגלריה
אופיר צרפתי ובת זוגו שובל גל
אופיר צרפתי ובת זוגו שובל גל
אופיר צרפתי. נחטף על ידי המחבלים לעזה, וגופתו הובאה במבצע של צה"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
הוריו של אופיר, רישל וחנן, וכל בני המשפחה והחברים, קיוו עד הרגע האחרון לבשורות טובות באשר למה שעלה בגורלו. מעדויות שמיעה, הבינו בני המשפחה כי אופיר נחטף לעזה בעודו בחיים לאחר שעלה על רכב בניסיון להימלט מאזור המסיבה ברעים. קודם לכן, הוא דאג לחברתו שובל גל ולחברתם שי, ווידא שהן נכנסו למכונית שחילצה אותם. לו לא נותר מקום, גם לאחר שניסה להיכנס לתא המטען במכונית, שהיה מלא בציוד, ללא הצלחה.
האם רישל סיפרה כי קודם לכן, בעת שבנה, בת זוגו וחברתם התחבאו מאחורי עץ, בנה שוחח איתה בטלפון. "אמרתי לו, 'אתה במשימת חייך, אתה צריך להציל את עצמך'. הוא וגם אנחנו לא שיערנו שזו רק ההתחלה של תופת אחת גדולה, של טבח, שחיטה, רצח, הרג וכל מה שביניהם".
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של אופיר נחשון צרפתי ז"ל
הלווייתו של אופיר נחשון צרפתי ז"ל
(צילום: פאול אורלייב)
צרפתי, בת זוגו וחברים נוספים שקיבץ סביבו, הגיעו למסיבת "נובה" ברעים, שם הוא חגג את יום הולדתו ה-27. החברים שבו מן המסיבה, מלבד אופיר שנרצח באכזריות.
"אני לא יודעת מה אנחנו עושים פה. זה לא המקום שלך. אתה בן אדם ששורד הכול והאמנתי כל כך שתוכל לעמוד בזה", ספדה לו בדמעות אחותו שובל. "נלחמת עבור כולם, דאגת לכולם. אני רוצה לומר לך תודה על הזכות להיות אחותך. אני לא אסלח לעולם למדינה שלנו שלא דאגה להוציא אותך משם".
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של אופיר נחשון צרפתי ז"ל
הלווייתו של אופיר נחשון צרפתי ז"ל
הלווייתו של אופיר נחשון צרפתי ז"ל
(צילום: פאול אורלייב)
שובל גל, חברתו של אופיר, שאותה הוא הציל באותו יום שבת ב-7 באוקטובר, התקשתה לדבר: "אהוב ליבי, אני עדיין לא מעכלת שיותר לא אראה את החיוך שלך. אתה החבר הכי טוב שלי. לצערי מהמסיבה האחרונה לא חזרת. אני מצטערת שלא שמרתי עליך כמו ששמרת עלי. אני מצטערת שלא צרחתי עליך לזרוק את הציוד הזה מהמכונית כי אתה חשוב יותר ממנו. אני מצטערת שלא הצלחתי להחזיר אותך משם לפני, אני מצטערת שזו המתנה שלך ליום הולדת 27. אתה תישאר תמיד צעיר לנצח".
"אופיר שלי", היא המשיכה כשדמעות חונקות את גרונה. "ביקום מקביל תציע לי נישואין כמו שרצית. ונביא ילד יפה ותשחק איתו כדורגל. מלאך שלי, לנצח תהיה חלק מהלב שלי".
האם רישל נפרדה: "כל מה שהיה לי לא יהיה עוד. אופיר שלי, בחלומות הכי שחורים לא האמנתי שאעמוד כאן מעל ארונך הדומם. חודשיים שמרנו על תעצומות נפש. היית נפש נקייה וטהורה. בחרת לראות את הטוב באדם. מלאך בדמות אדם. השמיים נפלו עלינו. כמה אכזריות ורוע יש בעולם. תודה על אהבה ללא גבולות. תודה על הרגישות והחמלה עליי. אני אוהבת אותך וכבר מתגעגעת".
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של אופיר נחשון צרפתי ז"ל
הלווייתו של אופיר נחשון צרפתי ז"ל
אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה
(צילום: פאול אורלייב)
אופק סבג, חברו של אופיר סיפר על האדם הנפלא והשמח שהיה. "תמיד ידעתי שתישאר צעיר לנצח, אבל לא לזה התכוונתי".
ראש העיר קריית אתא יעקב פרץ ספד לו: "אנו נפרדים היום מבן העיר שנרצח על ידי מחבלי החמאס. 54 ימים של בני המשפחה והמכרים ויחד איתם כל עם ישראל התפללו לשובו של אופיר. כל כך רצינו שמשפחת צרפתי תוכל להתאחד עם יקירה. לדאבוננו אופיר נרצח".
מדוברות צה"ל ושב"כ נמסר כי גופתו הוחזרה לארץ לאחר שאותרה ברצועה. "לאחר הליך זיהוי שבוצע על-ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו ביום ד' נציגי צה"ל ומשטרה למשפחתו של אופיר צרפתי שנחטף מאזור המסיבה ברעים, על קביעת מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה", הוסיפו בהודעתם. עוד נכתב בהודעה: "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור והשבת החטופות והחטופים הביתה - ולא נרפה עד להשלמת משימה זו".