2 צפייה בגלריה
 המודעה המקורית, מימין והמזוייפת, משמאל
 המודעה המקורית, מימין והמזוייפת, משמאל
המודעה המקורית, מימין והמזוייפת, משמאל
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, קיבל היום (רביעי) את העתירה של רשימת חוסן ישראל ותקווה חדשה נגד הליכוד, והורה להסיר מיידית כרזות מטעות שהופצו מטעמה. מפלגת הליכוד חויבה לשלם לכחול לבן הוצאות בסך 20 אלף שקל.
חוסן ישראל ותקווה חדשה עתרו לוועדת הבחירות המרכזית כדי לעצור את הפצת הכרזות - שעוצבו בדיוק כמו שלהן - כשבליכוד שינו את המסר המרכזי סביב הרכבת ממשלה ללא נתניהו להרכבת ממשלה עם הרשימה המשותפת. בפרסומים המקוריים של גנץ וסער נראה באופן חלקי ראשו של נתניהו ונכתב "נרכיב ממשלה יציבה בלעדיו", ובליכוד שינו את התמונה לראשו של אחמד טיבי וכתבו "נרכיב ממשלה איתו".
בעתירה נכתב כי "מפלגת הליכוד לקחה פרסום מקורי של מפלגת חוסן ישראל ותקווה חדשה, עשתה בו שימוש ללא כל רשות תוך הפרה גסה של זכויות קנייניות, שינתה אותו למטרתה ואולם השאירה בפרסום המטעה את עיצובו, צבעיו וחמור מכן אף נושא שמן של העותרות כמי שכביכול אחראיות לפרסום מטעה באופן שלא רק מהווה הטעיה מכוונת אלא אף כדי זיוף על כל המשמעויות הכרוכות בכך".
2 צפייה בגלריה
(צילום: יאיר שגיא, יואב דודקביץ')
השופט עמית קיבל את העתירה, קבע שמדובר בפרסום מטעה והורה לליכוד להסיר מיידית את הפרסום. בהחלטתו כתב עמית כי "הפרסום מטעם המשיבה נחזה, בפן הצורני, להיות פרסום מטעם העותרות – ולכן הוא עלול להטעות את הבוחר הסביר, ולהפריע, באופן בלתי הוגן, לתעמולת הבחירות מטעם העותרות".
עמית ציין כי בליכוד האריכו בהסברים על השוני בפרסומים, אך דחה את ההסברים. "אין בכל ביאורים אלו היתר למפלגה כלשהי לפרסם פרסומים בשם מפלגה אחרת", כתב השופט. "אני מתקשה לחשוב על נסיבות כלשהן, שבהן פרסום על ידי מפלגה א', בשיוך המודעה למפלגה ב', לא יהווה הפרה ברורה של סעיף 13 לחוק דרכי תעמולה. על כל פנים, גם אם תיתכנה נסיבות נדירות וחריגות כאלו, הפרסום מושא העתירה אינו נופל בגדרן. משכך, כאמור, דינה של העתירה להתקבל".