בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בצהריים (יום רביעי) בשמונה ימים את מעצרו של עקרמה עאזם, בן 21 מטייבה, שנעצר בחשד שפתח באש בחתונה בטייבה ביום שני, רצח את עלאא סרסור ופצע שלושה בני אדם - שניים מהם במצב קשה ואחד במצב קל. שני בני אדם נוספים שנפצעו בתקרית לא פונו לבית החולים.
העבירות שמיוחסות לעאזם הן רצח לאחר תכנון, רכישת/אחזקת נשק שלא כדין, פציעה כשהעבריין מזוין ועוד. סנגורו, עו"ד אלון טנקג'י, אמר שהחשוד מכחיש את המיוחס לו.
3 צפייה בגלריה
עלאא סרסור
עלאא סרסור
השופט קבע שהראיות מבססות חשד סביר. עקרמה עאזם בבית המשפט והנרצח עלאא סרסור

החשוד ברצח נחקר בעבר בחשד לירי ולאלימות. נציג המשטרה, סלים עבד אל-האדי, אמר בדיון שעד כה בוצעו פעולות חקירה רבות, ובהן חקירתם של הרבה עדים - אך ישנם עדים נוספים שהמשטרה צריכה לחקור. השופט נחום שטרנליכט קבע בהחלטתו שהמשטרה ביצעה פעולות רבות על אף שהחשוד נעצר רק אתמול, והוסיף כי גם הראיות הנוכחיות משמעותיות לביסוס החשד הסביר נגדו.
על פי העדויות, עאזם התפרץ לאירוע בטייבה בפנים גלויות ופתח באש לעבר החוגגים. לפחות חמישה חוגגים נוספים נפצעו, אחד מהם פונה במצב קשה לבית חולים מאיר בכפר סבא, ומצבם של השאר הוגדר בינוני וקל. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה.
הרוצח, כך התברר יום לאחר הרצח, היה אחד המוזמנים לאירוע. הוא אכל ארוחת ערב שהוגשה לו ואז נכנס למקום ופתח באש לעבר הנוכחים. המוזמנים והזמר נמלטו בבהלה. אחד מעדי הראייה סיפר כי ראה את היורה "מסתכל ימינה ושמאלה" לפני שהאיש פתח באש. "הוא היה לחוץ", הוסיף.
החתונה הייתה של אחד מבני משפחת בראברה בטייבה, והם גינו אתמול בחריפות את הירי בשיחה עם ynet. נאסר בראברה, אביו של החתן אמיר, אמר: "אנחנו עדיין המומים ממה שקרה. לא ציפינו שאירוע כזה יתרחש בתוך חתונה. אנחנו ביחסים טובים עם כולם, ומתייחסים לקורבן כבן שלנו. השמחה שלנו הפכה לעצב ולתנחומים".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח
3 צפייה בגלריה
פינוי הפצועים מהירי בחתונה בטייבה למרכז הרפואי אלראזי
פינוי הפצועים מהירי בחתונה בטייבה למרכז הרפואי אלראזי
(באדיבות אתר panet)
לדברי האב, "זו שמחתנו הראשונה בנישואי בני הבכור, אך הרוצח הרס הכול. הלב שלנו נקרע. לא יודע עד מתי האלימות תימשך בחברה הערבית ומתי יילחמו בה".
הרצח הצית מחאה נרחבת ברשת, בעיקר בטוויטר, ואלפי פוסטים הועלו תחת ההשטאג #Arab_lives_matter – "חיי ערבים חשובים". זאת, במטרה להעלות את המודעות לנרצחים הרבים בחברה הערבית מתחילת השנה, שהגיע אתמול ל-94 בני אדם. רבים זועמים גם על מה שנתפס כאוזלת ידה של המשטרה: מאז הקמת יחידת סי"ף למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית בחודש שעבר, נרצחו כבר 21 בני אדם - ונפצעו קרוב ל-40 מירי ומדקירות.
הסיסמה "חיי ערבים חשובים" שאולה מתנועת המחאה נגד אלימות משטרתית וגזענות ממוסדת נגד שחורים בארצות הברית, שעלתה לכותרות בשנה שעברה אחרי הירצחו של ג'ורג' פלויד, שבמסגרתה עלו פוסטים שונים לרשת עם ההשטאג Black Lives Matter – "חיי שחורים חשובים".
למחאה אתמול הצטרף גם השר לביטחון פנים עמר בר-לב. הוא שיתף בציוץ בטוויטר את ההשטאג של המחאה, אך גם דחה את הביקורת שהממשלה לא עשתה די. "‏עשרות שנים של הזנחה, התעלמות ופחד להיכנס לעובי הקורה של בעיות המגזר הערבי, וההנחה שרווחה ש'כל עוד הם הורגים אחד את השני, אז זו בעיה שלהם'. ‏ב-100 ימי הראשונים בתפקיד עשיתי יותר משנעשה בעשרות השנים האחרונות בהתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי. ‏כן, ‫#חיי_ערבים_חשובים‬".
"‏אבל מי שחושב שעשרות שנות הזנחה ייפתרו גם בעוד 100 ימים - חי בסרט", הוסיף בר-לב. "‏ובואו נשים את הקלפים על השולחן - לא מדובר רק במשפחות פשע, מדובר בתופעה רחבה המובלת על ידי קיצונים שתפסה לה שליטה ברחוב הערבי ובאה לידי ביטוי בין היתר בנשק בלתי חוקי הנמצא בידי עשרות אלפי ויותר בתים/משפחות/בודדים ‏ברחוב הערבי. אז שלא נתבלבל. ‏ואיפה הייתם אתם מנהיגים ומובילי דעה במגזר? ‏סדרי עולם לא יתהפכו בתוך 100 ימים".