מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק, ארה"ב, הזרימה יותר מ-23 מיליון דולרים (כ-90 מיליון שקלים) בעשור האחרון לשמונה קבוצות איסלאמיסטיות וארגונים שמקדמים אנטישמיות, שנאת ישראל ואידיאולוגיות מפלגות. כך עולה מדוחות כספיים של מחלקת החינוך בעיר.

אחד הארגונים, האגודה המוסלמית-אמריקנית (MAS), מוגדר באיחוד האמירויות כארגון טרור, ובארה"ב הוגדר בעבר על ידי הפרקליטות כ"זרוע של תנועת 'האחים המוסלמים' באמריקה" ונטען כי "אנשיה מעודדים ג'יהאד". הארגון, שזכה לתקצוב בסך 2.5 מיליון דולר מקופת המדינה, לא מסתיר את העובדה שהוא מקדם במוסדותיו אידיאולוגיה אנטי-ציונית.
ב-2019 פורסם סרטון של ילדים בבית ספר של הארגון בפילדלפיה, שבו הם שרים על "דם הקדושים המגן עלינו", ובהתייחס ליהודים-ישראלים הם שרו: "נקצוץ להם את הראש" ו"נעביר אותם עינויים נצחיים".
מסמכים שהגיעו לידי ynet מעידים כי ראשי הארגון טענו לאורך השנים שישראל היא מדינת אפרטהייד, וכינו אותה "מאפיה ציונית" שהשתמשה בטרור כדי להקים את המדינה. בנוסף, טענו כי ארה"ב בפרט והמערב בכלל "פצחו במלחמה מכוונת נגד האיסלאם", וכי "אסור לגנות פעולות הרואיות של מחבלים פלסטינים שרוצחים ישראלים", אלא, לעודד ולהתגאות ב"מעשי הגבורה" ו"היצירתיות" של המפגעים.
3 צפייה בגלריה
תלמידים בבית ספר בפילדלפיה לומדים תכנים אנטישמים ושנאת ישראל
תלמידים בבית ספר בפילדלפיה לומדים תכנים אנטישמים ושנאת ישראל
"דם הקדושים מגן עלינו"
הנתונים התקציביים נחשפים לאחר שעמותת "פוקוס על איסלאמיזם מערבי", הנאבקת באיסלאמיזציה בארה"ב, קיבלה גישה לדוחות כספיים של מחלקת החינוך של ניו יורק, ו-ynet אישש את הטענות. מטעם מדינת ניו יורק נמסר בתגובה כי "מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק אינה מפלה לפי דת. בתי ספר לא-ציבוריים העומדים בדרישות מקומיות ופדרליות מסוימות זכאים למימון בתזונת ילדים ובתוכניות בית הספר הלא-ציבוריות השונות, בדיוק כמו בתי ספר של דתות אחרות".
מלבד המימון לאגודה המוסלמית-אמריקנית, הממצאים מעלים עוד כי המדינה העבירה יותר מ-1.6 מיליון דולרים לטובת בית ספר מוסלמי בברוקלין, שבתוכנית הלימוד שלו ספר על הנביא מוחמד שמכנה את היהדות "דת שבטית", ומציג את ההרג והשעבוד של אויבי האיסלאם כדבר חיובי.
3 צפייה בגלריה
תלמידים בבית ספר בפילדלפיה לומדים תכנים אנטישמים ושנאת ישראל
תלמידים בבית ספר בפילדלפיה לומדים תכנים אנטישמים ושנאת ישראל
"נקצוץ את ראשיהם ונשחחר את אל-אקצא"
בית ספר נוסף, מקדם את תורתו של שייח שהגן על הטליבאן, קרא לסקול נואפים ולהרוג הומואים. קרן חינוכית אחרת מקדמת את תורתו של האייתוללה עלי סיסתאני, מנהיג השיעים בעיראק, שבשנת 2007 הכליל לא-מוסלמים בקטגוריה של "דברים לא נקיים" כמו "שתן, צואה, זרע, גופות, דם, כלבים, חזירים, משקאות חריפים", ו"זיעה של חיה שלא מפסיקה לאכול". תובע פדרלי לשעבר אמר שסיסתאני לא רק מגנה הומוסקסואליות, אלא גם "סבור במסגרת המסורת שלו שיש לרצוח את העוסקים בכך באכזריות".
מימון נוסף שעולה מהדוחות הוא לקרן "אלים", המקדמת טקסטים שמדגישים את "בוגדנותם של היהודים", ומכנה אותם עבריינים. בית ספר אחר אירח איסלאמיסטים עם היסטוריה של התבטאויות קיצוניות, כמו האימאם האמריקני סיראג' וואחאג', שהגן על הוצאת הומואים להורג ואמר כי "אם רק המוסלמים היו חכמים מבחינה פוליטית, היינו יכולים להשתלט על ארה"ב ולהחליף את הממשלה החוקתית שלה בחליפות".
3 צפייה בגלריה
אילוס יהודים חרדים בברוקלין, ניו יורק, ארה''ב
אילוס יהודים חרדים בברוקלין, ניו יורק, ארה''ב
הממצאים - על רקע ביקורת חסרת תקדים על הישיבות בניו יורק. ארכיון
(צילום: Ron Adar / Shutterstock.com)
הממצאים מגיעים בתקופה שבה הישיבות היהודיות בניו יורק נמצאות תחת ביקורת ציבורית חסרת תקדים, על רקע סדרת התחקירים של ה"ניו יורק טיימס" שהראו כי המדינה מקצה לישיבות כספי מיסים למרות שהן לא מלמדות נושאים חילוניים בניגוד לחוק.
ביולי האחרון, בתום חקירה מתמשכת שארכה שמונה שנים, עיריית ניו יורק קבעה כי 18 ישיבות שמשתמשות בכספי ציבור לא מספקות חינוך בסיסי לתלמידיהן - ולא עומדת בסטנדרטים של בתי הספר הציבוריים בעיר. הישיבות בעיר נחשבות פרטיות, אך הן מקבלות מימון חלקי מהמדינה וכמו כל בתי הספר הפרטיים בניו יורק נדרשות לספק לילדים חינוך "שווה ערך מהותי" לזה שמוצע בבתי ספר ציבוריים. עם תחילת החקירה התעורר ויכוח על משמעות ההגדרה "שווה ערך מהותי", שגרם למדינה לקבוע קריטריונים חדשים ועיכב את החקירה בשטח.
המבקרים טוענים כי ממצאי הדוחות הכספיים מוכיחים כי העיר ומדינת ניו יורק נוהגות במוסר כפול בכל הנוגע לישיבות היהודיות לעומת בתי הספר המוסלמיים שפועלים בתחומיהן. חברת מועצת העיר ניו יורק אינה ורניקוב הגיבה על הממצאים: "לא צריך להוציא דולר אחר על ארגונים ששוטפים את המוח לילדים ולציבור בתעמולה אנטי-אמריקנית המקדמת טרור ומסיתה לאלימות. אפשר וצריך לראות ארגוני מימון בעלי קשרי טרור כמספקים תמיכה חומרית לטרוריסטים, וזה לא צריך להיות נסבל על ידי אף אחד, במיוחד לא על ידי מחלקת החינוך של ניו יורק, שממנה מגיע רוב המימון המדיני".