הסטודנט רחים בואטנג רק בן 26, והוא כבר המנהיג האינטלקטואלי של קבוצה רדיקלית מוסלמית בהמבורג שמדאיגה מאוד את רשויות המודיעין במדינה. מאז תחילת המלחמה בעזה, קו העקומה של בואטנג והקבוצה שלו עולה באופן מתמיד. מדובר במאות עוקבים פעילים שמגיעים לכנסים והרצאות, ותומכים ברעיון של הקמת חליפּות איסלאמית בגרמניה, דיקטטורה שתהיה מבוססת על חוקי השריעה.
2 צפייה בגלריה
גרמניה רחים בואטנג מטיף איסלאמיסטי
גרמניה רחים בואטנג מטיף איסלאמיסטי
רחים בואטנג. הקהל בכנסים שלו גדל מכמה עשרות לכמה מאות
החוקרים שעוקבים אחרי הקבוצה מכנים את עוקביו "הפופ-איסלאמיסטים", רפרנס לכך שמדובר בצעירים, לכאורה גרמנים רגילים שמנווטים את דרכם בבטחה במדבריות הרשתות החברתיות, מתלבשים בסגנון מערבי מודרני, מכירים כל מילה בהיפ הופ, ונוסעים במכוניות ספורט.
סניף שירות הביטחון הכללי הגרמני של מדינת המבורג טוען שמדובר בארגון שהוא הפנים של "חיזב אוט תחריר", ארגון שאיסור הוטל על פעילותו בגרמניה מאז 2003. בואטנג, שהתאסלם ב-2015, הגביר בשבועות האחרונים את החשיפה שלו ברשתות החברתיות, כשהוא מנצל את חודש הרמדאן כדי להציג לצופיו ביוטיוב ובאינסטגרם את מנהגי החודש הקדוש וחשיבותו, ולצד זה גם את החשיבות של השנאה וההסתה נגד ישראל.
לדברי קצין במשטרת המבורג, המשטרה המקומית מודעת לפגישות ולתכנים שמוצגים בהן, בכלל זה ההטפה שלו לשנאה נגד ישראל, אבל בכל הקשור לפשיטות ומעצרים ידיה כבולות משום שארגונו של בוטאנג אינו נמצא מחוץ לחוק.
2 צפייה בגלריה
גרמניה רחים בואטנג מטיף איסלאמיסטי
גרמניה רחים בואטנג מטיף איסלאמיסטי
מציג עצמו כמי שחי חיים דומים לשל עוקביו - עד שגילה את התכלית באיסלאם
החוקרים אומרים כי בואטנג נחשב מגנט עבור צעירים איסלמיסטים שמחפשים כיוון בחיים. הוא פעיל בכל הרשתות החברתיות, בעיקר בטיקטוק ובאינסטגרם, שבהן מתנהלים החיים של הצעירים הללו, והוא מנצל אותן כדי להציג את עצמו כאדם מודרני שחי חיים דומים לשלהם עד שגילה את התכלית באיסלאם ובחוקי השריעה.
לדברי השב"כ הגרמני, הממונה על שמירת החוקה הגרמנית, לבואטנג יש עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, ומספר הצעירים שמגיעים לפגישות השבועיות שלו צמח מאז אוקטובר מעשרות בודדות למאות אנשים. הדבר הבולט ביותר, לדברי החוקרים, הוא שרוב מי שמגיעים לפגישות הם צעירים לא דתיים, בלבוש רגיל ובמכוניות רגילות.