המחלקה לחקירות שוטרים חוקרת חשד לפיו בלשי משטרה מתחנת "הראל" במחוז ירושלים, הכו חשוד בתא מעצר בכל חלקי גופו. מהחקירה עלה בין השאר חשד שאחד הבלשים אף הלם בראשו של החשוד באמצעות כיסא. במשך שעות ארוכות המשטרה מנעה את העברתו לטיפול רפואי, ובבית החולים אובחנו שברים בגבו.
האירוע התרחש לפני כמה ימים. החשוד, מתן לוי, שמתגורר בבירה, נקלע לסכסוך בכביש - מה שהוביל לקטטה בין שני הנהגים ולמעצרו. נציג המשטרה ציין בדיון בבית המשפט כי החשוד התנהג בזמן מעצרו "למופת", אך עם כניסתו לתא המעצר "קילל שוטרת". אז, לטענתו, נכנסו לתא חמישה בלשי משטרה והחלו להכות אותו בזמן שהוא אזוק בידיו וברגליו. בשלב מסוים, לדבריו, אחד השוטרים אף הלם בגופו באמצעות כיסא.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
(צילום: shutterstock)
בית המשפט הורה לשחררו לאלתר ממעצר, ומיד לאחר האירוע החשוד ביקש להתפנות לקבלת טיפול רפואי וסורב. הלילה פנה באופן עצמאי לבית החולים הדסה עין כרם - שם אובחן עם שברים בכמה חוליות בגבו.
"האירוע החל כשנהג חתך אותי בכביש והגענו למצב שאנחנו באמצע הנתיב. הוא נתן לי בוקס והגנתי על עצמי", שחזר לוי בשיחה עם ynet. "לאחר מכן חזרנו לרכב ואז שוטרים עצרו אותי. אחד כיוון לראשי נשק ולקחו אותי לתחנה לחקירה, בזמן שאני אזוק. שהיתי בתא במשך שבע שעות כשאני אזוק בידיים וברגליים מה שמנוגד לחוק, לא הביאו לי אוכל ומים במשך שעות, ואז והתחלתי לדפוק על הדלת, להרעיש להם".
"בשלב הזה ירדו אליי בלשים, פתחו את הדלת, קיפלו אותי על הרצפה ובעטו לי בגב", הוסיף לוי. "צעקתי מכאבים ואז הם הרימו אותי לתא אחר והמשיכו להכות אותי. אחד מהם הטיח בי כיסא בראש. החזירו אותי לתא לאחר מכן ודיממתי מהראש. כל האירוע מצולם ויראו הכל. הייתי המום - לא מהמכה הפיזית אלא מזה ששוטר מכה אותי עם כיסא".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "החשוד נעצר בעקבות אירוע אלימות על רקע שימוש בדרך במהלכו על פי חשד שנחקר בשלב זה, גנב את תיקו האישי של הקורבן. לאחר מעצרו והעברתו לתחנת המשטרה, קילל וגידף את השוטרות תוך ביטויים בעלי אופי מיני, ועשה שימוש בבקבוק מים שניתן לו בכדי לנסות לחבל בציוד טכנולוגי בתא.
"בדיון שהתקיים בעניינו, חרף בקשת המשטרה להמשך מעצר, בית המשפט הורה על השמתו במעצר בית, החלטה שאינה מעידה כלל על חפותו או על כך שלא יוגש נגדו בסיום ההליך כתב אישום. ככל שעולות טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום, מן הראוי להפנותם לבדיקת הגורמים המוסמכים לכך".