1 צפייה בגלריה
איתמר אייכנר
איתמר אייכנר
איתמר אייכנר
הכתב המדיני של ynet ו"ידיעות אחרונות", איתמר אייכנר (55), זכה בפרס למצוינות בסקירת התפוצות בתקשורת הישראלית לשנת 2023.
המרכז העולמי של בני ברית הודיע היום על זכייתו של אייכנר, שהחל את דרכו העיתונאית בשנת 1990 וכשבע שנים לאחר מכן החל לשמש ככתב המדיני של קבוצת "ידיעות אחרונות". אייכנר זכה בפרס עבור סיקור נרחב ב-2022 של המלחמה באנטישמיות בעולם, ושל הנעשה בקהילות היהודיות בארה"ב, רוסיה, ספרד, פולין ובעיקר אוקראינה שסועת המלחמה.
מלבד אייכנר, העיתונאים ג'וש ארונסון ויהודה גרוס, בעת שכיהן ככתב התפוצות והדתות של The Times of Israel, זכו בציון לשבח עבור סדרת כתבות על קהילות יהודיות בקירגיסטן, ארה"ב, בריטניה, פולין ואוקראינה. העיתונאי הוותיק יצחק הילדסהימר (87) זכה לאות מפעל חיים עבור עשרות שנים של דבקות בדיווח תקשורתי על היבטים מגוונים של החיים היהודים ברחבי העולם במהלך קריירה של 70 שנה.
הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית הוא הפרס המוביל בארץ בנושא יהדות התפוצות ויחסי ישראל תפוצות ומוענק מדי שנה זו השנה ה-30 ברציפות. הפרס מכיר בחשיבות המצוינות בסקירה של העיתונאות הישראלית הכתובה, המשודרת והמקוונת – על יהדות התפוצות בת זמננו ויחסי ישראל-תפוצות היום. הפרס מדגיש את חשיבות התרומה של התקשורת לחיזוק הקשר בין ישראל והעולם היהודי – החיוני לחוסן של שניהם – על ידי עידוד סיקור איכותי של התפוצות ויחסי ישראל-תפוצות.