"היא חיבקה אותי ואמרה 'משה, תהיה חזק". כך סיפר מעצב השיער משה בוטבול, בעלי המספרה "משה ולילוש" בכיכר המדינה, שבה שרה נתניהו הייתה במשך שלוש שעות - בזמן שאלפים הפגינו מחוץ למקום. אשתו של ראש הממשלה הוצאה מהמקום בעזרת מאות שוטרים ובסיוע פרשים, והבוקר סיפר בוטבול ל-ynet radio על רגעי החרדה שלדבריו חווה. צפו גם בריאיון איתו במשדר הבוקר של אולפן ynet.
לדבריו, שרה נתניהו קבעה מראש את התספורת אצלו, לפני כשבוע וחצי. על הרגע שבו המפגינים ב"יום השיבוש הלאומי" הבינו כי היא נמצאת בכיכר המדינה, אמר: "הייתה לקוחה לפני זה שישבה, סיימתי איתה, צילמתי איתה את הפן - והיא העלתה את זה לרשת. תוך דקות הגיעו עשרה, כמה דקות אחרי הגיעו כבר עשרות ומשם זה רק גדל וגדל וגדל והגיע לאלפים. אני נכנסתי ללחץ כי אלפים עומדים על הדלת, והם לא בדיוק באו להפגין - הם באו בטירוף".


ואין לקוחות נוספים, נכון? "אין לקוחות נוספים, אני מאוד שומר על הפרטיות של הלקוחות שלי ואני מאוד מאמין בזה שכאילו זה הזמן שלה. בגלל זה אני סוגר איתה לסוף היום, נותן לה את כל הערב".
התעכבתם שם או שבעצם סיפרת במקביל? "זה היה מאוד לא נעים. היינו במצור, אלפים על המספרה".
היא נשארה יותר זמן בגלל זה? "בהחלט. הרבה זמן. הרבה זמן ישבנו במספרה ולא יכולנו לצאת".

מה היא אמרה לך באותו רגע כשהיא יושבת שם ואתם שומעים את הצעקות 'בושה, בושה', ואתם מבינים שאתם לא יכולים לצאת? "היא מרגיעה אותי ומחבקת אותי. אומרת לי 'משה, תהיה חזק'. היא ראתה שנכנסתי ללחץ. פחדתי. אלפים על המספרה, ואני לא יודע מה לעשות".
התקשרת למשטרה? "משטרה? כל המשטרה אצלי כאילו. אנשים, אבטחה, כל האבטחה אצלי. היא מגיעה עם אבטחה, זה לא שהיא מגיעה בלי אבטחה".
וגם אותך חילצו או רק את אשת ראש הממשלה? "לא, מה אני? אני ספר".
ואיך נפרדים? תתאר את הרגע שאתם נפרדים אחרי השהות המשותפת שם שלוש וחצי שעות יחד בסיטואציה לא נעימה. "'משה, בוא תן לי חיבוק'. נתתי לה חיבוק, נשיקה, אמרתי לה שיהיה לה יום טוב ואני מקווה שהיא לא תעבור דברים כאלה שוב וזהו".
2 צפייה בגלריה
בנימין ונתניהו ורעייתו שרה
בנימין ונתניהו ורעייתו שרה
החיבוק של בני הזוג נתניהו, אחרי החזרה מהתספורת
(צילום: דוברות ראש הממשלה)
אבל הצלחת להבין את הזעם של המפגינים? "כל מי שרוצה להפגין - שיפגין. אני מספר מכל גווני הקשת. גם מימין, גם משמאל, גם קיצונים מפה, גם קיצונים מפה. אני מספר את כולם. אני יודע לתת לכל אחד את הזמן שלו, את הרגע שלו, אני יכול להבין את כולם. אני בסך הכול רוצה שלקוחה תגיע, לעשות לה את הגוד טיים שלה כשהיא איתי ופה זה מסתיים".
יש לקח לפעם הבאה שהיא תגיע? "כן, אני יותר לא אתן לה לבוא אלי. אני רק אלך אליה".
בזמן ההפגנה מחוץ למספרה, השוטרים חסמו את הכניסה למקום, ברקע קריאות מהמפגינים, "הון-שלטון-עולם תחתון", ו"המדינה בוערת ושרה מסתפרת". בהמשך כמות השוטרים בכניסה למספרה הוכפלה, ולמקום הגיעו גם שוטרי מג"ב ושוטרים על גבי סוסים.
מרגע שנודע כי מפגינים רבים צרים על המספרה, פעלה יחידה 730 – היחידה לאבטחת אישים בשב"כ – להגיע למקום עם כלי רכב מאובטחים שחילצו אותה מהמקום לאחר ששוטרים הוציאו אותה מהמספרה. השב"כ לא מאבטח את רעייתו של נתניהו אלא יחידת מגן במשרדו. כאן הייתה מעורבות של השב"כ לפי דרישת ראש הממשלה.
2 צפייה בגלריה
עימותים בין שוטרים למפגינים מחוץ למספרה בה נמצאת שרה נתניהו
עימותים בין שוטרים למפגינים מחוץ למספרה בה נמצאת שרה נתניהו
העימותים בכיכר המדינה
(צילום: יובל חן )
אחרי חזרתה של שרה נתניהו לבית המשפחה בירושלים, פרסם ראש הממשלה תמונה שלהם מחובקים וכתב: "שרה רעייתי האהובה, שמח שחזרת הביתה בשלום וללא פגע. האנרכיה חייבת להיפסק - זה יכול לעלות בחיי אדם".
נתניהו גינה את ההפגנה מחוץ למספרה, כינה את המוחים "פעילי אנרכיה", והאשים את ראש האופוזיציה יאיר לפיד בהנהגתם. "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד ממשיכים לחצות קווים אדומים. כרגע הם צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב. אני קורא ללפיד ולאופוזיציה לגנות מעשה מביש זה", מסר נתניהו.
לאחר ששרה נתניהו הייתה במשך שעתיים במספרה, לפיד קרא למפגינים "לאפשר לה לצאת לביתה". קריאתו נמסרה לאחר שדקות לפני כן גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה למפגינים בבקשה דומה, וכך ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.
שר המשפטים יריב לוין אמר: "המצור על רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, הוא מטורף וחסר תקדים. מי שחשב שהאנרכיה תיעצר בחסימות כבישים ובקפיצה על שולחנות בכנסת, גילה אתמול שכשמאפשרים אלימות והפרות סדר זה לא נעצר בזה. הגיע הזמן להחיל את שלטון החוק על אלה שמדברים בשם שלטון החוק, אבל רומסים את החוק ואת זכויות הפרט של כל מי שלא חושב כמוהם".