חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) טען במליאת הכנסת כי הגל הרביעי של הקורונה נגרם בגלל מצעד הגאווה בתל אביב, שנערך ב-25 ביוני, אך במשרד הבריאות מכחישים את דבריו ואומרים כי הגורם לתחלואה הוא ישראלים שחזרו מחו"ל ולא הקפידו על בידודים.
1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' ומצעד הגאווה בתל אביב
בצלאל סמוטריץ' ומצעד הגאווה בתל אביב
משרד הבריאות דחה את דבריו. בצלאל סמוטריץ' ומצעד הגאווה בתל אביב
(צילום: קובי קואנקס, AFP)
"פה הייתה מסיבת הדבקה עצומה שאני חושב התחילה את כל ההתפרצות, את כל הגל הזה", טען חבר הכנסת סמוטריץ'. "לאף אחד אין אומץ לומר את זה כי זה לא פוליטיקלי קורקט, אבל מצעד הגאווה, השתוללות גדולה שם בתל אביב, היא הייתה הסטרטר של הדבר הזה, של ההתפרצות הזאת".
בתשובה לפניית ynet על דבריו של חבר הכנסת אמרו במשרד הבריאות כי "ההתפרצות של הגל הרביעי החלה עקב הדבקות של נוסעים ששבו מחו"ל ולא שמרו על הבידוד. במוקדי ההתפרצות היו כזכור בנימינה ומודיעין וללא קשר למצעד הגאווה".
יו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת ניר אורבך, הגיב לדבריו של סמוטריץ' ואמר: "הבוקר שוב קיבלנו תזכורת ממנהיג האיחוד הלאומי המנסה לקושש קולות ולהצדיק את קיומו הפוליטי. ציונות דתית זה לא. באופן אישי אני מתנגד למצעד הגאווה אבל לקשור את התפרצות הקורונה למצעד הוא טיפשות חסרת בסיס, בדיוק כפי שבעבר ניסו להאשים בכך את החרדים. הערבות ההדדית היא אחד הקווים הקואליציונים של הממשלה החדשה. לא חילונים נגד חרדים ולא ערבים נגד יהודים. יחד."
שר הבריאות ניצן הורוביץ (מרצ) תקף את סמוטריץ' וצייץ: "‏אם שכחתם איך נראה השילוב המסוכן של בורות, פופוליזם, תסכול ושנאה, סמוטריץ' נתן אתמול עוד תזכורת מצוינת. בניגוד לדבריו של המומחה למגפות מטעם עצמו, אין שום קשר בין התפרצות הדלתא למצעדי הגאווה. האיש שבנה קריירה על הומופוביה לא מפספס אף הזדמנות להסית ולהפיץ שנאה. בושה לכנסת ישראל".