במהלך מגפת הקורונה סופגת ממשלתו של בוריס ג'ונסון ביקורת חריפה על "המוסר הכפול" של חלק מחבריה, שלא נשמעים להגבלות הקורונה שהחליטו להטיל על האזרחים. היום (א') פרסם הצהובון הבריטי "סאנדיי מירור" תמונה שמספקת תחמושת למתנגדי הממשלה ולמפלגת הלייבור: התמונה מתעדת את בוריס ג'ונסון מפר לכאורה את ההנחיות, במהלך חידון לחג המולד.
בימים האחרונים קוראים גורמים במערכת הפוליטית לג'ונסון להתפטר, על רקע טענות שבמעונו נערכה מסיבת חג מולד ב-18 בדצמבר 2020 – בניגוד להנחיות הקורונה באותה העת, שאסרו על רוב ההתקהלויות. ג'ונסון טען שהאירוע עמד בתנאי הריחוק החברתי, והורה לממשלה לפתוח בחקירה פנימית.

3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון משתתף בחידון לחג המולד
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון משתתף בחידון לחג המולד
ג'ונסון מנחה את החידון לחג המולד
לפי הפרסום ב"סאנדיי מירור", שלושה ימים לפני אותה מסיבה (ב-15 בדצמבר), השתתף ג'ונסון בחידון חגיגי שנערך לעובדי לשכתו. בעיתון, שמזוהה עם השמאל בבריטניה, נכתב שג'ונסון לקח חלק בהנחיית "החידון הווירטואלי" שהתקיים בזום ושבו נאספו כספים למטרות צדקה.
בחידון השתתפו ארבע קבוצות, שכל אחת מהן כללה שישה עובדים. גורם בריטי אמר ל"סאנדיי מירור" שרבים מהעובדים שהשתתפו בחידון הצטופפו מסביב למחשבים, וחלקם שתו אלכוהול. ג'ונסון תועד יושב עם שניים מעוזריו בספרייה של מעון ראש הממשלה ברחוב דאונינג. לשכתו מסרה שהוא השתתף בהנחיית האירוע לזמן קצר, והודה לצוות על העבודה במגפת הקורונה.
3 צפייה בגלריה
עמוד ראשי סאן מירור שערורייה מסיבת חג מולד אנשי ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
עמוד ראשי סאן מירור שערורייה מסיבת חג מולד אנשי ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון כסנטה קלאוס בעיתון "הסאן", ומואשם ב"הונאה" ב"מירור"
בזמן החידון השתולל וריאנט הדלתא בבריטניה, ולונדון אסרה על מפגשים בחלל סגור של יותר משני אנשים ממשקי בית שונים. בהנחיה הרשמית נאמר לתושבים שהם לא רשאים לערוך מסיבה או ארוחה לחג המולד במקום העבודה, מכיוון שמדובר בפעילויות שנחשבות לאירועים חברתיים.
שר החינוך הבריטי, נדהים זהאווי, דחה את הטענות על הפרת ההגבלות ואמר לסקיי ניוז: "הרבה אנשים עשו ערבי חידונים בזום ברחבי המדינה". אלא שעובדי הלשכה של ג'ונסון – כולל ראש הממשלה עצמו – התאספו בקבוצות קטנות כדי לקחת חלק בחידון, בניגוד למגבלות על התקהלות.
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הגבלות קורונה חדשות
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הגבלות קורונה חדשות
57% רוצים שיתפטר. בוריס ג'ונסון
(צילום GettyImages)
הטענות על "מוסר כפול" ממשיכות ללוות את ג'ונסון בתקופה קריטית: חברי הפרלמנט יצביעו בימים הקרובים על סבב ההגבלות החדש של הממשלה, שנועד לבלום את התפשטות זן האומיקרון.
מפלגת הלייבור מהאופוזיציה ניצלה את ההזדמנות כדי לתקוף את ג'ונסון, ואמרה שהוא מנהיג "תרבות של זלזול". סקר שנערך בעיתון The Observer הראה שמפלגת הלייבור הגדילה את הפער מהשמרנים ל-9%. לפי הסקר 57% מהבריטים חושבים שג'ונסון צריך להתפטר מראשות הממשלה.