אלי אלבג, אביו של לירי אלבג בת ה-19 שנחטפה לעזה, התראיין הבוקר (שלישי) לאולפן ynet וסיפר על תחושותיו על רקע המגעים לעסקת חטופים. אלבג נשאל אם הוא אופטימי בעקבות הצהרתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שאמר הלילה שהוא מקווה שעסקה תושלם עד שני. "במ"מ אחד יותר מאתמול", השיב. "אנחנו עוברים טלטלה, כל רחש מפה ומשם מרעיד ומסעיר אותנו".
2 צפייה בגלריה
לירי אלבג
לירי אלבג
לירי אלבג בת ה-19 (משמאל: תמונתה אחרי החטיפה לעזה)
אלבג נשאל כיצד הוא מתמודד עם הקולות שמשמיעים חברים בקבינט ובקואליציה, שאומרים שהם יתקשו לאשר עסקה שבה ישוחררו מחבלים עם דם על הידיים. נראה שעסקה שתכלול את שחרור החטופות הצעירות מהשבי, ולירי ביניהן, תכלול גם שחרור של אסירים "כבדים".
"קשה לנו שהיקר מכל שלנו חטוף ושרים מתנגדים או מדברים אחרת", השיב האב. "אני צועק את זעקתי ואת זעקת כל המשפחות של החטופים וגם את רוב האזרחים במדינת ישראל, שאומרים שזה הדבר הכי חשוב. 134 חטופים זה רק חלק קטן, כי יש עוד 160 אלף עקורים מבית, יש 300 אלף משפחות שהיקר שלהן שומר עלינו ולוחם בשבילנו כדי להחזיר את החטופים ואת הביטחון למדינת ישראל".

2 צפייה בגלריה
אלי אלבג, אביה של לירי אלבג החטופה בעזה 104 ימים
אלי אלבג, אביה של לירי אלבג החטופה בעזה 104 ימים
אלי אלבג קורא לשחרור בתו
(צילום: מאיר תורג'מן)
אלבג סיפר על התחושות שהוא חווה ב-144 הימים שבהם בתו נמצאת בעזה, ואמר: "אלה לא חיים. אנחנו בטלטלה. אנחנו כל הלילה לא ישנים. אני רואה מטושטש. אנחנו בתוך סיוט, לא הולכים לעבודה, יש סיר לחץ בבית ומחוץ לבית, אנחנו טעונים, זה קשה מנשוא. אני לא מאחל לשונאים שלי את מה שאנחנו עוברים".
שירה אלבג, אמה של לירי, הגיעה הבוקר לקלפי עם אורלי גלבוע - אמה של דניאלה החטופה. השתיים זעקו יחד את הזעקה של בנותיהן, ביום הבחירות לרשויות המקומיות. "בבחירות 2024, 134 חטופים עדיין בעזה ולא יכולים לבחור. שתיים מהחטופות הן דניאלה ולירי שלנו. אנחנו פה כדי להשמיע את הקול שלהן ולרתום אתכם למענן ולמען כל החטופות והחטופים", אמרו האמהות.