המשטרה פשטה בשעות הבוקר המוקדמות (חמישי) על כמה בתים וצימרים באזור קריית שמונה, עכברה, עין קיניא, גוש חלב ומשמר הירדן, ועצרה 12 בני אדם שחשודים בסיוע לעבריינים המבצעים עבירות סחיטת דמי חסות. לפי החשד, העצורים, חלקם יהודים, קשורים למשפחות פשע בטובא זנגריה ואינם גרים בכפר עצמו, והם ביצעו הלבנות כספים ואספו מידע על בעלי העסקים הנסחטים תחת מסווה של פעילות שמירה.
2 צפייה בגלריה
מבצע "הקש בדלת" של המשטרה כחלק מהמלחמה בפרוטקשיין בצפון
מבצע "הקש בדלת" של המשטרה כחלק מהמלחמה בפרוטקשיין בצפון
טלפונים, סמים וכסף מזומן רב אותרו בפשיטה המשטרתית
(צילום: דוברות המשטרה )
הפשיטה החלה בעקבות מודיעין שהתקבל במשטרה לאחר המבצע נגד ארגוני פשיעה בטובא זנגריה לפני כחודשיים וחצי, לפיו כנופיות הפשע שכרו בתים וצימרים ביישובים יהודיים באזור הצפון - משם ביצעו בין היתר את פעולות הפרוטקשן.
במהלך הפשיטה, שכונתה במשטרה מבצע "הקש בדלת", שוטרי מחוז צפון ולוחמי מג"ב איתרו ציוד רב שמסייע בגיבוש תשתית ראייתית להעמדת החשודים לדין. הכוחות תפסו צ'קים בסך מיליון שקלים וחצי אצל אחד החשודים, טלפונים רבים, סמים במשקלים קטנים וכסף מזומן רב.
2 צפייה בגלריה
מבצע "הקש בדלת" של המשטרה כחלק מהמלחמה בפרוטקשיין בצפון
מבצע "הקש בדלת" של המשטרה כחלק מהמלחמה בפרוטקשיין בצפון
בית משפט השלום בק"ש האריך את מעצרם של שני חשודים ביממה. תיעוד אחד המעצרים
(צילום: דוברות המשטרה )
בית משפט השלום בקריית שמונה האריך את מעצרם של שני חשודים ביממה. מהמשטרה נמסר כי "המבצע מעביר מסר חשוב שאנחנו מגיעים לכולם ושולפים אותם ממיטות המסתור שלהם בהפתעה מוחלטת - גם מחוץ לכפר. משטרת מחוז צפון נלחמת מלחמת חורמה בגביית דמי חסות וממקדת משאבים רבים נגד ארגוני הפשע המאורגן".
עו"ד ראשיד הייב שייצג את אחד החשודים מטעם הסניגוריה הציבורית אמר כי "למרות המפגן היחצ"ני של משטרת ישראל, מרבית החשודים הם אנשים נורמטיביים ששוחררו לאחר תשאול קצר בתחנה. הצעיר שייצגתי ללא עבר פלילי, והוא שוחרר לאחר חקירה קצרה - ולא הוטחו בו שום חשדות על ביצוע עבירות של סחיטה ופרוטקשן". לדבריו, "למרות זאת, המשטרה עצרה אותו בצורה משפילה, כיסתה את עיניו בפלנלית, צילמה אותו והפיצה את תמונתו לכלי התקשורת כאחרון המחבלים.
"חשודים נוספים, תושבי חצור הגלילית וקריית שמונה שוחררו גם לאחר חקירה קצרה", אמר עו"ד הייב. "אנחנו מצפים מהמשטרה שתקפיד על זכויות חשודים, תמנע מעצרים מיותרים של אנשים נורמטיביים ותקפיד לדווח מידע מדויק".
הפשיטה היום הייתה כאמור מחוץ לטובא זנגריה, בניגוד למבצע הקודם, אז כל הכניסות והיציאות ממנה נחסמו, והמשטרה ביצעה מעצרים בתוך היישוב הבדואי, תוך התמקדות בתופעת הפרוטקשן.