ועדת החינוך של הכנסת התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון דחוף לבקשתה של שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, בנושא אישור התייקרות משמעותית בסעיף תשלום ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. אם ההתייקרות תאושר, סכום התשלום יעלה מ-49 שקלים, ל-57 שקלים. דיון המשך בסוגיה ייערך ביום ראשון הבא, ובו תסביר שרת החינוך בעצמה את הדרישה.
ביטוח תאונות אישיות הוא למעשה תשלום החובה היחיד שנגבה מהורי התלמידים, בעוד שאר הסעיפים הם תשלומי רשות, המוערכים בסכום כולל של כ-4.5 מיליארד שקלים. הבקשה מוועדת החינוך לאשר את ההתייקרות מגיעה לאחר ביקורת שמתחו חברי הוועדה על בתי הספר בנושא הגבייה הבלתי-חוקית של כספים בכל הנוגע למסיבות הסיום הפרטיות, שנעשית לעיתים באופן מזלזל ומשפיל.
1 צפייה בגלריה
תלמידים  סטודנטים  אוניברסיטה  כיתה אילוסטרציה
תלמידים  סטודנטים  אוניברסיטה  כיתה אילוסטרציה
תלמידים סטודנטים אוניברסיטה כיתה אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הדרישה לייקר את סעיף התאונות מעוררת תרעומת רבה בקרב ההורים, לנוכח יוקר המחיה ולאחר שתי שנות הקורונה, שגבו מחיר כלכלי כבד. מחאה נוספת על ההתייקרות נובעת מההתנגדות העקרונית של כמה מההורים לגביית כל תשלום שהוא במסגרת חוק חינוך חובה חינם.
מהנהגת ההורים הארצית נמסר: "אנו מתנגדים לכל עלייה בתשלומי ההורים. אם משרד החינוך מאמין כי יש הצדקה לעלייה במחיר, הוא צריך לממן אותה בעצמו, בוודאי לאחר שנות הקורונה הקשות". עוד הוסיפו נציגי ההורים: "אנחנו מודעים לכך שבחלק מהרשויות החלשות כלכלית, רבים מההורים מתקשים לשלם גם את הסכום הנוכחי. לא ייתכן שהתלמידים ברשויות אלו יישארו ללא מענה".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מחיר פוליסת הביטוח של התאונות האישיות לא התעדכן במשך שש השנים האחרונות. כדי לשמור על כיסוי ביטוחי מיטבי עבור הילדים במכרז החדש, שיהיה תקף לשלוש שנים הבאות, נדרשה העלאה של שמונה שקלים לשנה (אשר יוצאת פחות משקל לחודש)".