עימות חריף במליאת הכנסת: ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת), שנאם היום (ד') בדיון בהצעת חוק על חילוט תקבולי עבירה בפשיעה חקלאית, ביקש להפסיק את קריאות הביניים של ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) ואמר לה: "את תשתקי עם צרחות התרנגולת שלך. חוץ מלצרוח את לא מסוגלת לכלום".
הדברים עוררו מחאה בקרב חברי הכנסת שנכחו במליאה, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה. בהמשך עלתה בן ארי להשיב לו מהדוכן ובין השאר כינתה אותו "שוביניסט" ו"מיזוגן".
1 צפייה בגלריה
הויכוח בין מירב בן ארי, עופר כסיף ואבי דיכטר
הויכוח בין מירב בן ארי, עופר כסיף ואבי דיכטר
הח"כים כסיף, בן ארי ודיכטר
(צילום: ערוץ כנסת)
בהמשך עלה גם ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) לדוכן במליאה ותקף את כסיף. הוא פנה ליו"ר הכנסת ואמר: "תרשה להתייחס למה שנאמר כאן לחברת הכנסת מירב בן ארי, רק בגלל שהיא אישה ולא בגלל שום סיבה אחרת. אני אומר לך שמי שברוב חוצפתו מסוגל לכנות אישה 'תרנגולת', כנראה שהוא גבר בלי ביצים".
בסיום העימות הסבירה ח"כ בן ארי: "עולה עופר כסיף במליאת כנסת ישראל ואומר שחקלאי ישראל הם פושעי ישראל ומדבר על כך שהם יושבים על אדמות פלסטין הכבושות. כשאני צועקת לו בקריאת ביניים שיתבייש הוא אומר ליו"ר במליאה שיפסיק 'את התרנגולת הזאת'. הוא אדם שוביניסט, מיזוגן ובעיקר עוכר ישראל. ‏כל יום שהוא יושב בכנסת זו בושה".

עוד הישג לאופוזיציה

לאחר מכן, האופוזיציה הצליחה להעביר הצעת חוק בקריאה טרומית לאחר שהפרה קיזוז שסוכם מראש עם הקואליציה. המליאה אישרה את ההצעה של חברי הכנסת אלי כהן ודוד אמסלם מהליכוד שמציעה להגביל את משך זמן החקירה במשטרה בהתאם לחומרת העבירה.
בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "ההמתנה של אדם לסיום ההליכים האמורים, יכולה להביא לפגיעה בכבודו ובשמו הטוב, בשגרת חייו, במעמדו החברתי ובמקור פרנסתו. לפיכך, מוצע לקדם איזון ראוי בין זכויותיו כחשוד לבין האינטרס הציבורי במיצוי הליכי החקירה עד תום ואכיפת החוק בהגשת כתב אישום".
20 חברי כנסת הצביעו בעד ו-19 התנגדו - וכעת ההצעה תעבור לדיונים בוועדת החוקה.