בבית החולים הלל יפה בחדרה עדיין מאושפזים חמישה פצועים מפיגוע הירי שהתרחש אמש (ראשון) בעיר - פצוע אחד במצב קשה, שלושה במצב בינוני, ואחד במצב קל. הבוקר, התראיינה לאולפן ynet נעמי, אימו של אייל - חייל בן 19 שמשרת בבסיס ליד חדרה ונפצע באורח בינוני.
נעמי סיפרה כי אייל בהכרה מלאה, אך "הוא מבולבל וכמובן עייף". אתמול הוא הלך לאכול שווארמה עם כמה חברים מהפלוגה בחדרה, ואז התרחש הפיגוע. "הבן שלי קיבל את הכדור באגן ובכל זאת הוא המשיך לרוץ", אמרה נעמי, וסיפרה כי שני קליעים פגעו בבנה. לדבריה, יש לו שבר באגן והוא נורה ברגל גם כן, וככל הנראה יצטרך שיקום ארוך שיכלול חבישות ופיזיותרפיה.
2 צפייה בגלריה
נעמי חזן, אמא של אחד הפצועים בפיגוע
נעמי חזן, אמא של אחד הפצועים בפיגוע
נעמי חזן. "כל הדרך לא ידעתי מה עם הבן שלי ואיך הוא"
(צילום: שרון צור)
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע אתמול. "הבן שלי קיבל את הכדור באגן והמשיך לרוץ"
(צילום: רויטרס)
איך קיבלתם את ההודעה שהוא בבית החולים?
"ביום רגיל אייל מתקשר אליי המון פעמים ביום. אתמול ישבנו בבית, והוא התקשר ואמר לי: 'אמא ירו בי, אני פצוע אבל שתדעי שאני בסדר', וניתק את השיחה. אני חזרתי אליו והוא לא ענה, והתחלתי לאבד עשתונות ולצעוק ובעלי לא הבין מה קרה. אחרי כמה דקות, התקשר מישהו ואמר שהוא פצוע אבל הוא בסדר, ושהם מפנים אותו להלל יפה".
נעמי שיתפה ברגעים הקשים ואמרה כי "אנחנו גרים בבית שאן וזו שעה נסיעה לחדרה. כל הדרך לא ידעתי מה עם הבן שלי ואיך הוא. זו הייתה שעה שלא נגמרת, נסיעת נצח". יחד עם זאת, היא הודתה על כך שהמצב לא נגמר עוד יותר גרוע: "הכי חשוב שהוא יצא מזה בנס. קיבלתי אותו פשוט במתנה".
הבוקר התראיין לאולפן ynet גם ויקי קלי, חובש בכיר במד"א, שהגיע ראשון לזירת הפיגוע. הוא סיפר כי אתמול היה כונן, וכשקיבל את הקריאה מהמוקד על הירי, הוא היה שתי דקות בלבד מזירת הפיגוע. "הגעתי למקום וטיפלתי בשישה נפגעים ששכבו, חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש. תוך כדי הטיפול, השוטרים צעקו שיש עוד נפגעים בצד השני, שיש שתי זירות", אמר ויקי וסיפר כי ברגעים הראשונים לא ידע להבחין בין המחבלים לקורבנות. הוא רק ידע להגיד שיש ארבעה פצועים אנוש -שני המחבלים ושני ההרוגים בפיגוע.

בטח לא האמנת ששעת ערב תמימה בחדרה תסתיים ככה "ממש לא. אני עברתי כל כך הרבה אירועים בחדרה, כל הפיגועים שהיו בעבר, חוויתי את זה על בשרי, ואז היה שקט. פתאום עוד פעם האירועים האלו חוזרים. זה היה אירוע מאד קשה. אמנם מד"א ערוכים לזה ופרושים עם כל האמבולנסים, אבל זה הפתיע אותנו".
זה מחזיר אותך לאינתיפאדה השנייה? "כן, זה לא קל לראות עוד הפעם את המקרים ואת המראות האלה, אבל אנחנו חזקים כדי שנוכל להתמודד, לתת מענה ראשוני ולטפל".