2 צפייה בגלריה
חאפז עיסא
חאפז עיסא
קורבן הדקירה חאפז עיסא
חאפז עיסא נדקר למוות בנובמבר 2018 ביישוב נחף בגליל. כבר בליל המקרה עצרה המשטרה את חסן חסן, אף הוא תושב היישוב, בחשד לרצח של עיסא. ואולם, אחרי שהפרקליטות נאלצה להודות כי קיימים בתיק קשיים ראייתיים, החליט היום (ב') בית המשפט המחוזי בחיפה לאשר הסדר טיעון שבמסגרתו חסן הודה והורשע בעבירת הריגה, וגזר עליו מאסר של חמש שנים וחצי. אם תאושר בקשתו של חסן לנכות שליש מהרגע שבו נעצר לפני שלוש שנים, הוא צפוי להשתחרר בקרוב מהכלא.
מותו של עיסא, שהותיר אלמנה בת 34 ושני ילדים בני 4 ו-6, עורר סערה גדולה בנחף. קרובי משפחתו אמרו לאחר הדקירה הקטלנית: "הוא נרצח בדם קר כי רצה לסיים סכסוך ולהמשיך את חייו הרחק מכל סכנה". חקירת המקרה העלתה כי הקורבן חשד שאחיו של חסן פתח בירי והשליך רימון לעבר ביתו. בתגובה לכך יצא עיסא עם בן דודו לביתו של חסן והחל לקרוא לאחיו לצאת מהבית. חסן ואח אחר יצאו מהבית ואמרו שהאח שאותו מחפש עיסא לא נמצא.
2 צפייה בגלריה
רצח נחף פשע פשיעה דקירה
רצח נחף פשע פשיעה דקירה
הזירה בנחף ב-2018
בהמשך התפתח עימות אלים בין שתי המשפחות. במהלך העימות עיסא הותקף, הוכה ונפצע בכל גופו. בשלב מסוים אחז חסן בצווארו של הקורבן בידו השמאלית ודקר אותו עם סכין מטבח גדולה בחלק השמאלי של גבו. עיסא התמוטט ונפל ארצה, וחסן רץ ונמלט מהמקום. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו את חסן ומאז הוא כלוא מאחורי סורג ובריח.

השופט: "העונש אינו חמור באופן יחסי"

במהלך המשפט התגלו פגמים ומחדלים בעדויות. "נוכחתי כי אכן קיימים בתיק קשיים ראייתיים משמעותיים ביותר", ציין השופט דניאל פיש בגזר הדין של חסן. "במצב זה, אין אלא להסיק שההסדר סביר בנסיבות העניין על אף שהעונש אינו חמור באופן יחסי. על כן, לא ראיתי מקום להתערב בהיבט העונשי של ההסדר שאליו הגיעו הצדדים".
במהלך המשפט התברר כי משפחת הנאשם שילמה למשפחת המנוח "פיצוי" בסך של חצי מיליון שקל במסגרת סולחה בין הצדדים. יחד עם זאת, אלמנתו של עיסא לא הייתה צד בסולחה. בהחלטתו היום קבע השופט פיש כי הדוקר יפצה את האלמנה ב-25 אלף שקל. בנוסף הוא גזר עליו שלוש שנות מאסר על תנאי למשך שלוש שנים אם יבצע פעם נוספת את העבירה שבגינה הורשע.
עו"ד באסל פלאחעו"ד באסל פלאח
עו"ד באסל פלאח, שמייצג את חסן, אמר בתגובה: "לאחר שלוש שנים של דיונים בבית המשפט ומעל 70 ישיבות שבהן נשמעו עדי התביעה והשוטרים, ולאחר שהוכח שהתגלו פגמים ומחדלים בעדויות, לא נותרה לפרקליטות ברירה אלא לוותר על דרישתה להשית על הנאשם 20 שנות מאסר ולהסתפק בעונש של חמש שנים וחצי, שמשמעותו שהנאשם ישוחרר לביתו לאלתר לאחר קיצור שליש מעונשו".