כלי הטיס שהתפוצץ באילת - לא מתימן: צה"ל תקף הבוקר (שישי) בשטח סוריה את הארגון ששיגר אתמול כטב"ם (כלי טיס בלתי מאויש) שהתפוצץ בבית ספר באילת. דובר צה"ל ציין כי "המשטר הסורי אחראי באופן מלא על כל פעולת טרור שמבוצעת משטחו. צה"ל יגיב באופן חמור לכל ניסיון לפגע בשטח מדינת ישראל".
לפי צה"ל, הכטב"ם שוגר מסוריה והגיע עד אילת, לא ברור אם דרך ירדן, אך ניתן להניח שלא חצה מאות קילומטרים דרך אזורי הבקעה והערבה מבלי שזוהה. החדירה של כלי הטיס והפגיעה בבית הספר התרחשו מבלי שניתנה כל התרעה לתושבים באילת, והאירוע הסתיים בכמה נפגעי חרדה ובנזק. בשבוע החולף הוזרמו לדרום סוריה מאות פעילי טרור ממיליציות שיעיות שנהנות מתמיכה איראנית.
1 צפייה בגלריה
פיצוץ בבית ספר באילת
פיצוץ בבית ספר באילת
הנזק בבית הספר באילת
במערכת הביטחון העריכו בתחילה כי כלי הטיס שהתפוצץ באילת שוגר על-ידי החות'ים מתימן. מדובר בכטב"ם שיוצר לפי דגם איראני שמוכר בשם סאמד-3. במערכת הביטחון בודקים כיצד כלי הטיס חמק ממערכת ההתרעה הישראלית.
מלכי מסעוד, תושב אילת סיפר: "שמעתי פיצוץ גדול בבית, יצאתי מיד החוצה וראיתי פטריית עשן גדולה עולה באוויר. שעה לפני הוצאתי את הילד שלי מבית ספר. אלוהים ישמור, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה כאשר הילדים יצאו מבית הספר".
מורן בן אהרון שמתגורר כ-50 מטרים מבית הספר סיפר: "שמעתי את הפיצוץ, רצתי למטה, ראיתי עשן שחור והרבה המולה מסביב. היה הרבה לחץ, כולם רצו לכיוון, הורים של ילדים שלומדים באותה שעה בבית הספר לבדוק מה קרה. ילדים בכו וצעקו, זה היה ממש מפחיד".

במקביל, צה"ל יירט אתמול מטרות נוספות ששוגרו לעבר אילת. אחת המטרות, ככל הנראה כטב"ם, יורטה בהצלחה על-ידי מערכת "יהלום" (פטריוט). זה היה היירוט הראשון של הפטריוט מאז תחילת המלחמה.
מוקדם יותר אתמול יירט טיל "חץ 3" טיל קרקע-קרקע שנורה לישראל. הטיל זוהה ויורט בהצלחה במרחב ים סוף הרחק מאילת. הדובר הרשמי של צבא החות'ים בתימן לקח בהמשך אחריות על הירי ואמר: "כוחותינו ירו מספר טילים בליסטיים לעבר יעדים שונים ורגישים בדרום ישראל, בהם מטרות צבאיות באילת".