כשברקע השאלה האם תעבור מרצ את אחוז החסימה בבחירות הקרובות, עולה על הפרק נושא איחודה עם מפלגות אחרות. ח"כ מוסי רז (מרצ) אמר הבוקר (שלישי) לאולפן ynet כי "אני חושב שצריך ללכת הפעם על רשימה גדולה, ולכן אתמוך באיחוד של העבודה ומרצ". זאת, בתגובה על דבריו של ח"כ נחמן שי (העבודה), שאמר כי "מאחלים למרצ בהצלחה, אבל מאמינים שבכוחנו לרוץ לבד ולהביא מספר מנדטים גדול - אפילו דו ספרתי".
לדברי שי, "בבחירות האחרונות עודדתי מצביעים להצביע למרצ. חשבתי שהיא צריכה להיות בכנסת - וכך אני חושב גם היום. אני משוכנע שהיא תעבור את אחוז החסימה". עם זאת, הוסיף: "אנחנו חושבים שהמנדטים האבודים שלנו והמועמדים לחזור אלינו נמצאים דווקא בצד הימני. אני מסתכל לעבר כחול לבן ויש עתיד - שם נמצא מאגר המנדטים שלנו שנדד מאיתנו מסיבות לא נכונות, ואני רוצה להחזיר אותו למחנה שלנו".
2 צפייה בגלריה
נחמן שי
נחמן שי
"בטוח שמרצ תעבור את אחוז החסימה". שי
(צילום: יואב דודקביץ' )
רז השיב כי "אם מפלגת העבודה לא רוצה לרוץ איתנו - זו זכותה המלאה, היא תרוץ לבד ותצליח. לא צריך להיכנס למרה שחורה". הוא הוסיף כי "אני בעד כמה שיותר חבירות - עם העבודה, כמובן, אבל לא רק. אני תומך בשמאל מאוחד, חזק וגדול, כמו במפלגה הדמוקרטית בארה"ב".
לדבריו, "אני רואה את הסקרים ולא חושב שאנחנו בסכנת הכחדה. אני לא יהיר ולא מזלזל - אנחנו רוצים לחבור ולגדול ורוצים רשימה אחת גדולה, אבל אם זה לא מסתייע - צריכים לדאוג לכך שבאופן עצמאי אנחנו וגם העבודה נצליח כל אחת בדרכה".
2 צפייה בגלריה
מוסי רז בריאיון באולפן
מוסי רז בריאיון באולפן
"מבין את סירובה של מיכאלי". רז
(צילום: הדר יואביאן)
הוא הוסיף כי הוא מבין את סירובה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, ואמר כי "אי אפשר להגיד שמה שהיא אומרת לא הגיוני. מוצדק או לא - אני כבר לא יודע, אני לא יכול לשפוט". הוא ציין כי הוא תומך בדבריו של שי, שאמר כי המנדטים של העבודה "לא ברחו למרצ, אלא ליש עתיד ולכחול לבן, ולכן אני מבין מדוע הם מחפשים אותם שם".
שי התייחס אף הוא למיכאלי, ואמר כי "יתמוך בה ללא סייגים". לדבריו, "היא משמשת כיו"ר המפלגה כשנה - זו תקופה כל כך קצרה והיא בהחלט ראויה לאשראי מאיתנו".