3 צפייה בגלריה
קרואטיה אישה שאיבדה את הזיכרון נמצאה באי
קרואטיה אישה שאיבדה את הזיכרון נמצאה באי
אותרה חבולה ותשושה. דניאלה אדמקובה
(צילום: AP)
הרשויות בקרואטיה הודיעו הערב (יום ד') כי התגלתה זהותה של האישה האלמונית שנמצאה יושבת חבולה על סלע באי קרואטי שורץ דובים, ולא הצליחה לזכור מי היא וכיצד הגיעה לשם. האישה נמצאה ב-12 בספטמבר והצליחה לתקשר רק בשפה האנגלית, והמשטרה המקומית ניסתה מאז להבין מי היא וכיצד הגיעה למקום.
הערב מסרה המשטרה כי האישה, שנמצאה ללא מסמכים מזהים או טלפון, היא דניאלה (או "דנה") אדמקובה, סלובקית בת 57 מהעיר טרנצ'ין במקור. היא התגוררה במשך כמה שנים בארצות הברית, ושם עבדה כמעצבת תכשיטים לכוכבי הוליווד - בהם בריז'יט בארדו, דיאנה רוס וברברה סטרייסנד. תכשיטיה הופיעו גם בסדרה "חברים", אבל בשלב מסוים היא הפכה בארה"ב לחסרת בית.
3 צפייה בגלריה
קרואטיה אישה שאיבדה את הזיכרון נמצאה באי
קרואטיה אישה שאיבדה את הזיכרון נמצאה באי
החילוץ של אדמקובה מהאי
(צילום: AP)
בדיווחים העדכניים בתקשורת הקרואטית לא צוין מדוע איבדה אדמקובה את זיכרונה, ולא נמסר אם חלק ממנו שב אליה מאז. לפי הדיווחים, זהותה של אדמקובה התגלתה בין השאר בזכות מידע שהתקבל מארצות הברית: אחת ממכרותיה שם סיפרה כי הכירה את אדמקובה כשזו נשלחה לעבוד בחברה שלה על-ידי ארגון המסייע לדרי רחוב. חברה סלובקית של אדמקובה שגרה בזאגרב זיהתה אותה בתמונות שפרסמה המשטרה הקרואטית, ושני צ'כים פנו לרשויות ואמרו שפגשו אותה בחוף האדריאטי של קרואטיה, ושאז היא אמרה להם שהיא נופשת לבד.
לפי העיתון הבריטי "גרדיאן", אדמקובה עזבה את מולדתה ב-1984, ובריאיון שהעניקה לעיתון סלובקי שנים אחרי מעברה לארה"ב תוארו הצלחותיה מעבר לים. בריאיון דיברה אדמקובה על לימודי עיצוב האופנה שלה בסנטה מוניקה ועל הכניסה לעולם הזוהר לאחר שהכירה מפיק קולנוע והתחתנה איתו. באותה כתבה דווח כי בני הזוג התגרשו בשנת 2000, וכי אדמקובה חזרה לסלובקיה כמה שנים אחר כך. בשנים הבאות שבה אדמקובה מעת לעת לארה"ב, ובשנים 2018-2015 הייתה באירלנד, שם עבדה במקלטים לדרי רחוב.
המשטרה מסרה כי כשנמצאה הייתה אדמקובה תשושה, מיובשת ומטושטשת, ונראה כי העבירה יותר מלילה אחד באזור המבודד. עם איתורה היא אף נזקקה לסיוע כדי לשתות מים. עם זאת, מצבה הוגדר יציב והיא הועברה לבית החולים בעיר הנמל רייקה. עם שחרורה מבית החולים, היא תועבר לטיפול רשויות הרווחה.