2 צפייה בגלריה
החור ברכב, הקליע
החור ברכב, הקליע
החור ברכב והקליע שאותר
(צילום: אנאבלה פלדפבר)
קליע M-16 אותר הבוקר (שבת) בתוך רכב שחנה בקיבוץ משמר הנגב, סמוך לרהט. לפי החשד, מדובר בקליע שנורה במהלך חתונה והירי זלג לשטח הקיבוץ. בהודעה שנשלחה לחברי הקיבוץ נכתב כי הירי החל כבר ב-20:30. "בשעה זו הרבה אנשים מסתובבים בחוץ, וזה יכול היה לפגוע באדם או בעל חיים ולא ברכב", אמרו.
מאיר, בעל הרכב שנפגע, סיפר ל-ynet כי "בסביבות 21:30 הייתה חתונה ברהט ושמענו המון יריות. בבוקר כשקמתי לשטוף את האוטו פתאום הבחנתי בחור ופתאום ראיתי את הקליע".
הוא מיהר להגיש תלונה במשטרה והוסיף כי "את האוטו אפשר לתקן, אבל רק תתארו לעצמכם מה היה קורה אם זה היה פוגע בילד. זה נורא מפחיד".
2 צפייה בגלריה
הקליע שנמצא
הקליע שנמצא
(צילום: אנאבלה פלדפבר)
זהו לא המקרה הראשון שירי ביישובים בדואיים זולג ליישובים היהודיים באזור. תושבי גבעות בר איתרו פעמים רבות קליעים בחצרות, בגן ילדים ובקולטי שמש, וכך גם בקיבוץ שובל שנמצא מול רהט אותרו קליעים בעבר.
ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, אמר כי הוא מתריע על תופעת הירי כבר זמן רב. "כמו שזה פגע ברכב - זה יכול היה לפגוע באדם. זה לא רק מפחיד, אלא מסוכן", אמר זמיר. "צריך לאסוף את הנשקים. בכל פעם שיש ירי בחתונות, המשטרה צריכה להגיע מיד", הוסיף ראש המועצה. "צריך לטפל בזה כדי למנוע אסון. זה מסכן את כולנו, גם את תושבי היישובים הבדואים".