מינהל החינוך הממלכתי-דתי במשרד החינוך הציע לבתי הספר להזמין לחדרי המורים הרצאות להתמודדות עם נטייה מינית, חרף עמדותיו המתנגדות ללהט"ב של סגן השר אבי מעוז, הממונה בין השאר על היחידה שעוסקת בתוכניות החיצוניות במשרד.
1 צפייה בגלריה
אבי מעוז יו"ר מפלגת נעם
אבי מעוז יו"ר מפלגת נעם
אבי מעוז. קיש כבר הצהיר: לא יהיה שינוי בתוכניות
(צילום: אלכס קולומויסקי )
זו השנה השנייה שהמינהל מתקצב הרצאות לאנשי חינוך בתחום ההתמודדות עם הנטייה המינית, אחרי הצהרותיו של שר החינוך יואב קיש לפיהן לא יחול שום שינוי בתוכניות המוצעות לבתי הספר. קיש אמר כי למעוז לא תהיה נגיעה או אחריות להיבטים המנהלתיים-כספיים.
בקול קורא שנשלח הבוקר ליועצות החינוכיות בבתי הספר לקבלת תקציב תחת הכותרת "התמודדות עם נושא הזהות והנטייה" נכתב כי "מתוך הכרה ברוח החינוך הממלכתי דתי וערכיו והבנת הצרכים הייחודיים בחינוך הממלכתי דתי בשנת תשפ"ג, יתאפשר להזמין במסגרת התקנה התקציבית מרצים מקצועיים להרצאה בחדרי המורים. מטרת התקנה התקציבית היא לסייע לאנשי החינוך להתמודד עם סוגיית הזהות והנטייה ולהעניק ידע וכלים לליווי תלמידים שסוגיה זו מעסיקה אותם".
עוד נכתב במכתב כי "מתוך מחויבותנו לתלמידינו והכרה במצוקה המתעצמת בשל הקונפליקט הדתי, חשוב שנקיים שיח פנימי ללמידה, בירור עמדות, עיבוד הנושא בקרב חדרי המורים ומתן כלים לקיום שיח. על מנת לאפשר שיח זה, הורחב מאגר המרצים וכעת ניתן יהיה להזמין להרצאה מתוקצבת אנשי מקצוע בעלי מומחיות בתחום, דמויות תורניות, פסיכולוגים ורבנים לשיח עם צוותי החינוך והטיפול במוסדות החמ"ד. בתי ספר המעוניינים בכך ייפנו למדריכה המחוזית מהיחידה למיניות ומניעת פגיעה ויתאמו אתה הזמנת מרצה ותהליך קבלת התקציב".
עוד הודגש כי ההרצאה תהיה בנושא התמודדות חינוכית בחינוך הממלכתי-דתי עם סוגיית "זהות ונטייה" בלבד ולא בנושאים אחרים הקשורים לחינוך למיניות בריאה. במכתב צוין כי ההרצאה תתקיים בפני אנשי הצוות בלבד – ולא התלמידים.