קמפיין עידוד השתתפות בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית
(צילום: למסה מדיה)

החברה הערבית נמנעה עד כה מלקחת חלק משמעותי בהפגנות נגד תוכנית נתניהו-לוין למהפכה במערכת המשפט, מלבד כמה נאומים בהפגנות ברחבי הארץ של נציגי החברה. כעת, קמפיין חדש קורא לציבור הערבי להצטרף למחאה. הקמפיין מורכב מעשרות סרטונים, שבהם מופיעים עיתונאים מהמגזר הערבי, ראשי עיר ופעילים חברתיים. "אם אתם חושבים שההפיכה תפגע רק ביהודים - אתם טועים", נאמר בקמפיין, שצבר כבר יותר ממיליון צפיות.
המסר המרכזי של הקמפיין: "הרפורמה תפגע בנו לפני כולם". "ייאוש ועמידה מהצד לא יפתרו את הבעיות שלנו. בלי החברה הערבית המחאה תיכשל", ציינו.
2 צפייה בגלריה
קמפיין עידוד השתתפות בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית
קמפיין עידוד השתתפות בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית
מטרת הקמפיין: לפעול לשילוב החברה הערבית במחאות נגד המהפכה המשפטית
(צילום: למסה מדיה)
מטרת הקמפיין, שמובילים הארגונים "האם ראית את האופק לאחרונה" ו"יוזמות אברהם", היא לפעול לשילוב החברה הערבית במחאות נגד המהפכה המשפטית. בין המשתתפים בקמפיין ניתן לראות את ראש עיריית אום אל פחם סמיר מחאמיד, העיתונאי עודה בשאראת, חברת הכנסת לשעבר סונדוס סלאח, חבר מועצת תל אביב-יפו אמיר בדראן, ד"ר נסרין חדאד חאג' יחיא, הפעילה החברתית מייסם ג'לג'ולי, הסופר מוחמד עלי טהא והפעיל החברתי אברהים אבו אחמד.
ג'לג'ולי אמרה כי "למרות שבתי המשפט בישראל לא תמיד הגנו עלינו, אני בטוחה שכאזרחים ערבים עלינו להשתתף בהפגנות נגד ההפיכה המשפטית". לדבריה, "הממשלה הזו שמה מול עיניה לפגוע בזכויות מיעוט ובמיוחד בנו. חלק מהמפגינים היהודים מפחדים על הדמוקרטיה, אבל אנחנו רוצים כזאת אמיתית שלא מתבטאת בהשתתפות בבחירות בלבד, אלא בהגנה על זכויות המיעוט משלטון הרוב".
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית, אמש בת"א. החברה הערבית תצטרף?
(צילום: אור הדר)
ראש עיריית אום אל פחם, סמיר מחאמיד, אמר כי הגיע הזמן שהחברה הערבית תשמיע את קולה וכי זו טעות לחשוב שהיא לא תשפיע עליהם כחברה. לדבריו, "בית המשפט נשאר הגוף היחיד שהגן על הזכויות שלנו, למרות שלא היה לצידנו במקרים רבים. במציאות החדשה אנחנו הולכים לעמוד מול גזענות ממוסדת, בלי שתהיה לנו זכות לערער עליה". הוא הוסיף: "עלינו להתנגד ולא לוותר על הקווים האדומים שלנו".
ד"ר נסרין חדאד חאג' יחיא התייחסה למהפכה שמבקשת ממשלת נתניהו לקדם ואמרה כי "מדובר בתקופה מסוכנת שמאיימת עלינו בצורה ישירה כמיעוט במדינה. אנחנו, האזרחים הערבים, נהיה הקורבן הראשון של ההפיכה. כל זכות שראינו כמובנת מאליה בהיותנו בני אדם - הולכת להיגזל מאיתנו". היא הוסיפה כי "יש לנו את כל הסיבות לטעון שזה לא מאבק שלנו, אך אנחנו יכולים לראות פה הזדמנות היסטורית להשתתף במחאות, ובמאבק הזה אנחנו חייבים לנצח".