ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום בצהריים (שלישי) בדיור מוגן "מגדל נופים" בירושלים יחד עם שר הרווחה מאיר כהן והשרה לשוויון חברתי מירב כהן. ביקורו של בנט, כשברקע העלייה בתחלואה נמשכת, התמקד בעיקרו בדיון על ההתנהלות בדיור המוגן בגל הנוכחי. ynet העביר את ביקורו של בנט בשידור חי.
על הדיונים בנוגע למנת החיסון השלישית אמר בנט: "כמה שפחות נדבר - ככה זה יותר קרוב". השרה מירב כהן אמרה כי הדבר הכי חשוב כרגע לדיור המוגן זה החיסון השלישי. בנט השיב לה: "אנחנו על זה, האמיני לי, כבר חודש. יש דברים שצריך לתת להם להבשיל. אנחנו קרובים מאוד. כמה שפחות נדבר ככה הסיכוי שזה יקרה יותר גבוה. זה עליי".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"כמה שפחות נדבר - ככה הסיכוי שזה יקרה גבוה יותר". בנט על החיסון השלישי
(צילום: AP, AFP)
2 צפייה בגלריה
מירב כהן
מירב כהן
"החיסון השלישי - הכי חשוב למבוגרים". השרה מירב כהן
(צילום: משי בן עמי)

במהלך הביקור העניק בנט תעודת הוקרה לפרופ' נמרוד מימון, מנהל "מגן אבות ואימהות". ראש הממשלה קרא לצעירים ללכת להתחסן. הוא הסביר: "אנחנו מסתכלים על הנתונים. מאומתים הם לא חזות הכול. אני דואג לזה שמחסני החיסונים יהיו מלאים כל הזמן".
"הציבור צריך לצאת ולהתחסן", הדגיש בנט, "אני פונה פה לצעירים. יש לנו קהל גדול שלא התחסנו, לא של אנשים שהם אנטי, אלא לא הגיעו לזה, חששו או היו אדישים. אני פונה לכל מי שמעל גיל 12 צאו להתחסן. נשמור על המבוגרים, על הכלכלה".
בנט לא התייחס בביקורו לנתונים המדאיגים שפרסם הבוקר משרד הבריאות, מהם עולה כי יותר מ-2,000 בני אדם אובחנו כנשאי קורונה אתמול. ליתר דיוק, 2,112 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה. לראשונה בהתפרצות הנוכחית, גם שיעור החיוביים הגיע לשיא בגל הנוכחי - 2.3%. מספר החולים שמאושפזים במצב קשה ממשיך לעלות ועומד הבוקר על 138. ביום שלישי בשבוע שעבר היו 62 חולים במצב כזה, ותוך שבוע המספר יותר מהכפיל את עצמו.
אתמול נוספו עוד 39 חולים חדשים שמצבם קשה. מדובר במספר החולים הקשים היומי הגבוה ביותר מאז סוף מרץ. היום נוספו עוד 23 חולים שמצבם קשה. שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקר מוקדם יותר היום במחלקת קורונה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה ואמר כי אם יוחלט לתת מנה שלישית של חיסון "ישראל תהיה ערוכה ומוכנה עם מלאי חיסונים לכולם".