כשהיא לוחשת בהתרגשות "שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה", קיבלה אתמול יטייש איילו בחיבוקים את אביה להמסגין. 16 שנים היא חיכתה לרגע הזה. "מרגישה בתוך חלום", אמרה.
3 צפייה בגלריה
 המשפחה של יטייש איילו נוחתת בארץ
 המשפחה של יטייש איילו נוחתת בארץ
"החלום התגשם, השלמתי את משימת חיי". יטייש ואביה בנתב"ג, אתמול
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
יטיישו איילו מחזיקה תמונה של משפחתה
יטיישו איילו מחזיקה תמונה של משפחתה
יטייש בשבוע שעבר, מחזיקה בתמונת משפחתה
(צילום: שאול גולן)
יטייש בת ה-25 עלתה לישראל בילדותה עם אמה. האב נשאר באתיופיה, נשא אישה אחרת והקים משפחה. היא שירתה בצה"ל כלוחמת ביחידת החילוץ וההצלה ונבחרה לחיילת מצטיינת מטעם נשיא המדינה. המאבק שניהלה לעליית אביה לווה במשך שנים על ידי ynet ו"ידיעות אחרונות". מדינת ישראל הערימה קשיים. לאחר שנבחרה לחיילת מצטיינת, פנו ב"ידיעות אחרונות" למשרד הפנים ואז חל מפנה: האב קיבל היתר לעלות, אבל בלי אשתו ושלושת בנותיו, שהן אחיותיה למחצה של יטייש. הוא נקרע, ובסוף נשאר שם.
שרת הקליטה והעלייה פנינה תמנו שטה נרתמה באחרונה למשימה, ואתמול נחתו האב ואחיותיה של יטייש בישראל. "החלום התגשם", אמרה יטייש, "אני מרגישה בעננים. עכשיו אוכל להתפנות לעצמי – ללמוד, להתחתן. עד היום חייתי רק בשביל אבי ומשפחתי. השלמתי את משימת חיי והצלחתי להביא אותם לארץ".
3 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה
אין שמחה יותר גדולה מלחבר בין הורים לילדים". השרה פנינה תמנו שטה
(צילום: מוטי קמחי)
בני המשפחה ישהו שנתיים במרכז קליטה בקריית ים, שם ילמדו עברית ויעברו גיור. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה: "אין שמחה יותר גדולה מלחבר בין הורים לילדים. יטייש הייתה ילדה קטנטונת שפוצלה ממשפחתה, והתיקון בסיפור שלה היום הוא תיקון של אלפי משפחות, שאני נרגשת איתם יחד. על אף מערכת הבחירות, אמשיך ביתר שאת בהעלאתם של הממתינים באתיופיה בהתאם להחלטת הממשלה שהובלתי".