הדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת
(צילום: אביהו שפירא)

משפטו החוזר של רומן זדורוב בפרשת רצח הילדה תאיר ראדה נמשך, והיום (רביעי) אחד מעדי התביעה העיד כי השוטרים סגרו את זירת הרצח רק חצי שעה לאחר שהגיעו למקום - אך בהמשך חזר בו. העד הוא צבי חוטר, חבר של משפחת ראדה, שלקח חלק בצוות החיפוש שמצא את גופתה של תאיר בתא השירותים של חטיבת הביניים "נופי גולן" בקצרין ב-2006.
בעדותו בבית המשפט המחוזי בנצרת אמר חוטר כי בשלב שבין פתיחת התא לבין הגעת השוטר הראשון לזירה, במקום נכחו רק הוא ועוד שלושה אנשים, מה שמערער משמעותית את טענת התביעה כי טביעת העקב שנמצאה על מכסה האסלה בתא השירותים שייכת למחלץ שזהותו אינה ידועה. טענה זו של התביעה זכתה לכינוי "תיאוריית המחלץ האלמוני".
5 צפייה בגלריה
 רומן זדורוב
 רומן זדורוב
זדורוב במהלך הדיון היום
(צילום: גיל נחושתן)
בנוסף לחוטר, גם אב הבית בבית הספר, קובי סומברנו, העיד בדיון, השביעי במספר בשלב ההוכחות מאז התחיל המשפט החוזר. השניים תיארו את התחושות הקשות שחוו בעקבות המראות של הרצח, ואב הבית סיפר כי הוא סובל מפוסט טראומה מאז.
חוטר העיד כי הגיע מעבודתו לביתו ביום הרצח, וסמוך לשעה 17:30 קיבל טלפונים ממכרים שסיפרו לו על היעדרותה של תאיר, וכי יש צורך במתנדבים כדי לחפש אותה. "עזבתי הכל וקבעתי עם חבר נוסף בכניסה לבית הספר. היינו ארבעה, ואיתנו היה שמואל ראדה, אביה של תאיר", סיפר. "חיפשנו בהתחלה בחוץ, אבל היה חשוך והיה לנו רק פנס אחד. החלטנו שצריך לחפש בשטח בית הספר, שהיו בו הרבה מבנים".
5 צפייה בגלריה
 צבי חוטר, העד המרכזי בפרשת רצח תאיר ראדה
 צבי חוטר, העד המרכזי בפרשת רצח תאיר ראדה
"מראה זוועה שאי אפשר לתאר אותו". צבי חוטר
(צילום: גיל נחושתן)
חוטר סיפר כי בתוך המתחם הם התפצלו לזוגות והחלו לעבור בין החדרים השונים. הוא ואדם נוסף, יואב חדד, הגיעו למתחם שירותי הבנות. "פנינו לבדוק את השירותים, הדלת הראשונה הייתה פתוחה והשנייה הייתה נעולה", תיאר. "יואב באינסטינקט התכופף ואמר 'ראיתי דם'. התכופפותי וראיתי גם".
"כולי רעדתי, ועליתי על הקיר בתא הראשון, עם רגל על הקיר והרגל השנייה על ידית שהייתה על המחיצה. זה מראה זוועה, מראה שאי אפשר לתאר אותו. ראיתי שם את הילדה. לא ראיתי שזה תאיר, כי אי אפשר היה לראות את הפנים. הראש נטה ימינה, והשיער כיסה את הפנים. היא הייתה בחצי שכיבה כזה", תיאר העד את התנוחה מתא העדים.
5 צפייה בגלריה
"הראש נטה ימינה, השיער כיסה את הפנים". תאיר ראדה
"הראש נטה ימינה, השיער כיסה את הפנים". תאיר ראדה
"הראש נטה ימינה, השיער כיסה את הפנים". תאיר ראדה
"ניסיתי לקרוא לה, לראות אם יש רוח חיים, זה מה שעניין אותי באותו רגע", המשיך בעדותו. "ניסיתי לראות אם יש סימני חיים כלשהם, ולא ראיתי. ירדתי חזרה באותה דרך שנכנסתי. יצאנו החוצה יואב ואני, ואמרנו שדבר ראשון נזעיק עזרה. התקשרתי למד"א ויואב התקשר למשטרה. אחר כך התקשרתי לחבר נוסף וביקשתי ממנו למנוע מאביה של תאיר להגיע לזירה. זה היה מאוד חשוב לי".
לאחר עדותו של חוטר העיד אב הבית סומברנו, שאמר כי חוטר וחדד הגיעו אליו וביקשו ממנו שיפתח את תא השירותים, אחרי שמצאו את הגופה. "טיפסתי על כיסא וראיתי את הגופה של הילדה בתוך התא. כשניסיתי לפתוח את דלת התא גיליתי שהמנעול שבור ושלא ניתן לפתוח את הדלת מבחוץ", תיאר אב הבית. "ירדתי למשרד שלי להביא שפיץ פלאייר, אבל הידיים שלי רעדו. לא הצלחתי ונתתי את הפלאייר לאחד המחלצים".
5 צפייה בגלריה
 רומן זדורוב ואשתו אולגה
 רומן זדורוב ואשתו אולגה
רומן זדורוב ואשתו אולגה בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
בסופו של דבר חוטר הוא זה שפתח את הדלת, והשלושה המתינו להגעת המשטרה ומד"א. חוטר אמר בעדותו כי במקום היה "בלגן אטומי", וכי עשרות שוטרים שהו במתחם. "הם הלכו ממקום למקום ולא ידעו מה לעשות", אמר. "לדעתי לא סגרו את הזירה אולי חצי שעה, עד שמישהו סימן שלא תהיה כניסה". עם זאת, בחקירה הנגדית שהתקיימה בהמשך הדיון ולנוכח שאלות השופטים, ענה חוטר כי כחמש דקות לאחר פתיחת הדלת כבר היה במקום שוטר שלא איפשר לאיש להיכנס לתא עצמו".
בנוסף העיד היום בדיון גם נהג האמבולנס צבי נבו, אחד מחברי הצוות הרפואי שהוזעקו למקום. גם הוא אמר בעדותו כי לא היו אנשים נוספים עמו ועם הפרמדיק בתא.
השופטים במשפט החוזר, בראשות אב בית הדין אשר קולה, צפויים לבקר בעוד כחודש בזירת הרצח בבית הספר בקצרין. בדיון היום הציע השופט כי עם סיום שלב העדויות מזירת הרצח ומהחקירה - ולפני תחילת שלב העדויות של העדים המומחים והאחרים - יציגו הצדדים סיכומי ביניים עם העובדות שהתבררו עד כה. "זה לא מקובל, אבל במשפט כזה זה חשוב מאוד", אמר קולה.
5 צפייה בגלריה
צפוי לבקר בזירת הרצח בקרוב. השופט אשר קולה
צפוי לבקר בזירת הרצח בקרוב. השופט אשר קולה
צפוי לבקר בזירת הרצח בקרוב. השופט אשר קולה
(צילום: אתר בתי המשפט)
לפני 11 שנה הורשע זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח שאירע ב-2006 ונידון למאסר עולם. הוא הגיש כמה ערעורים, במסגרתם הורה בית המשפט העליון לבית המשפט המחוזי לעיין בראיות חדשות ולשקול אותם. זדורוב הורשע שוב, ובערעור נוסף אישר בית המשפט העליון את פסק הדין ברוב קולות. עם זאת, במאי האחרון הורה שופט בית המשפט העליון חנן מלצר על עריכת משפט חוזר לזדורוב.
לפי המתוכנן כעת, המשפט צפוי להימשך בקצב של שני דיונים בשבוע במשך שמונה חודשים, עד יוני 2022. לאחר מכן אמור בית המשפט לצאת לפגרת קיץ. עדיין לא ברור אם יהיה די בכך לשמוע את כל העדים, ביניהם גם אולה קרבצ'נקו (א"ק). במהלך השנים עלה שמה כמי שנחשדה בביצוע הרצח, בין היתר על ידי סנגוריו של זדורוב.