המשטרה והשב"כ עצרו שלושה חשודים מאזור יבנה, לאחר שפרסמו ברשת סרטון ממנו עלתה כוונה לפגוע במפגינים בירושלים. במקביל, המשטרה עצרה לחקירה חשוד בתקיפה חמורה של נהג מונית בירושלים. על פי החשד, המעשה בוצע על רקע גזעני. במשטרה אמרו כי צפויים מעצרים נוספים. היום (ג') הובאו החשודים לבית המשפט השלום בירושלים, שם הוחלט לשחרר אותם למעצר בית ותנאים מגבילים נוספים. המשטרה הגישה ערר על החלטה זו ועיכוב ביצועה.

בהודעת המשטרה והשב"כ על מעצר שלושת החשודים נכתב כי אתמול נוטר ברשתות החברתיות תיעוד חריג ובו צעירים שנוסעים בתוך רכב לכיוון ירושלים ומאיימים לפגוע במפגינים שהפגינו במקום לאורך היום. ברשות יושבי הרכב תועדו ביצים, אקדח והם תועדו אומרים: "יש ביצים, יש סכינים, יש נשקים אנחנו בדרך לירושלים לזיין את ...".
בעקבות ניטור הסרטון ברשתות החברתיות והחשד בדבר כוונתם לפגוע במפגינים, בוצעו פעולות מודיעיניות וחקירתיות על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת מחוז ירושלים במטרה לאתרם. בתוך זמן קצר נעצרו אמש (יום ב') שלושת החשודים בתוך ההפגנה שהתקיימה באזור הסינמה סיטי ע"י יחידה מיוחדת של משטרת ישראל. אחד מהם נשא נשק ברישיון.
1 צפייה בגלריה
הסרטון בעקבותיו נעצרו אלו שרצו לפגוע במפגינים בירושלים
הסרטון בעקבותיו נעצרו אלו שרצו לפגוע במפגינים בירושלים
הסרטון בעקבותיו נעצרו אלו שרצו לפגוע במפגינים בירושלים
(מתוך הרשתות החברתיות)
בתוך הרכב נתפסו על ידי כוחות המשטרה תבנית ביצים והנשק שהיה ברשות אחד החשודים (ברישיון) נלקח ממנו ונתפס ע"י המשטרה. החשודים שנעצרו הם בני 17, 26 ו-25. הם הועברו לחקירה במפקדת החקירות המשימתית של מחוז ירושלים הפועלת בימים אלו. מהחקירה במשטרה עולה כי החשודים הגיעו להשתתף בהפגנה בעד הרפורמה המשפטית, מתוך כוונה לפגוע במפגינים נגד הרפורמה המשפטית.
במקרה נוסף, שאירע בשעות הלילה, במהלך הפרות סדר שהיו באזור רחוב בן צבי בירושלים, אירעה תקיפה חמורה ואלימה של נהג מונית שבמהלכה נגרם נזק לרכבו לאחר שיודו לעברו חפצים שונים על ידי המון.

בעקבות המקרה נהג הרכב נמלט מהמקום, נפגע הולך רגל באורח קל ונגרם נזק כבד למונית ולכלי רכב שחנו בסמוך. השוטרים פעלו להדיפת המתפרעים, והמשטרה פתחה בחקירת המקרה ובאיסוף ממצאים וראיות על ידי מפקדת החקירות של מחוז ירושלים.
היום בלשי היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב ציון במחוז ירושלים עצרו חשוד שהשתתף במעשה האלימות והתקיפה שבוצעה על פי החשד על רקע גזעני. החשוד, בן 17 מירושלים, נעצר לאחר שניסה להימלט ממרפסת ביתו. בתחילה, בן משפחתו שפתח את הדלת ציין שהחשוד לא בבית, ואז הבחין אחד מבלשי המשטרה בניסיון בריחה של החשוד ממרפסת חלון הבית לכיוון הכביש הראשי. בלש אחר שהיה מחוץ למבנה, עצר אותו וכבל אותו באזיקים. בנוסף בן משפחתו נעצר לחקירה גם כן בגין חשד לשיבוש חקירה וסיוע בניסיון ההימלטות של החשוד. במשטרה אמרו שצפויים מעצרים נוספים.