2 צפייה בגלריה
5 האזרחים בהוצאת להורג
5 האזרחים בהוצאת להורג
מתחם ההוצאה להורג בעזה
חמישה אזרחים ברצועת עזה הוצאו לפנות בוקר (ראשון) להורג על-ידי משרד הפנים והביטחון הלאומי הנשלטים על-ידי חמאס ברצועה, שניים מהם בגין שיתוף פעולה עם ישראל ושלושה נוספים בגין רצח בנסיבות פליליות.
ההוצאה להורג נערכה באחת ממפקדות חמאס בעיר עזה בנוכחות אנשי ציבור, גורמי המקצוע וקרובי המורשעים בפלילים. בארגון השולט ברצועה הסבירו כי גזר הדין ניתן למען ההרתעה הציבורית, והתקבל לאחר מיצוי כל הליכי ההתדיינות וכי למורשעים ניתנה זכות מלאה להתגונן לפי הוראות הדין הפלסטיני.
בין המוצאים להורג בגין קשר עם ישראל נמצא נאיל אהל (44), שנעצר באוקטובר 2009 בגין "התקשרות עם גורמים זרים ועוינים". לפי חמאס, שמו של אהל נקשר כבר עם ישראל ב-2001, לאחר שהעביר מידע שהוביל לפגיעה ולמוות של אזרחים פלסטיניים.
גם חאלד אל-סמארי, בן 54 מחאן יונס, הוצא להורג בגין עבירות דומות. הוא נעצר בפברואר 2015 ובעבר נחשד גם בהעברת מידע על אנשי חמאס, כתובותיהם ומיקומים שמהם שיגרו רקטות. כמו כן, בחמאס אמרו כי המידע שסיפק לישראל הוביל לפגיעה ביעדים ברצועה, למותו של אזרח ולפציעתם של תושבים אחרים.
2 צפייה בגלריה
      מתחם ההוצאה להורג בעזה
      מתחם ההוצאה להורג בעזה
רק כך נגביר את ההרתעה נגד קשירת קשר עם המודיעין הישראלי. מתוך מתחם ההוצאה להורג
שאר הנידונים הואשמו כאמור בתיקים פליליים אחרים, כמו רצח וגניבה, והוצאו להורג בתלייה ובירי. ארגוני זכויות אדם רבים התקוממו נוכח הוצאת האזרחים להורג בעזה בחסות החוק, אך בחמאס הדגישו כי "רק כך יגבירו את ההרתעה נגד קשירת קשר עם המודיעין הישראלי".