ערב מדמם בחברה הערבית: שני גברים נורו למוות אמש (מוצאי שבת) בבית קפה בתחנת דלק באזור התעשייה של ערד. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותם. הקורבנות הם תושבי אחד היישובים הבדואיים באזור והרקע ככל הנראה פלילי. זמן קצר קודם לכן נרצח בעיר מרר שבגליל העליון פטין קיזל, כבן 30, בן דודו של ראש העיר הנבחר תאיר קיזל.
בהמשך הערב נמצאה גופת גבר שנורה במכונית בכביש 9 ליד באקה אל-גרבייה, שבהמשך זוהה כרסמי אבו מוך, ובנוסף גבר נורה למוות ברכב בכפר ירכא שבגליל המערבי. מתחילת השנה נרצחו 37 בני אדם בחברה הערבית.

מחקירה ראשונית של הרצח הכפול בערד עולה כי האירוע התרחש בבית הקפה "דובאי" בכניסה לעיר ערד, סמוך לתחנת הדלק פז. על פי החשד היורה הגיע ברכב, נכנס לבית הקפה וירה. שני הנרצחים הם ממשפחות שונות, ולכן במשטרה פועלים לבדוק מי היה היעד לחיסול. מפקד המחוז במשטרה, ניצב אמיר כהן, הנחה כי ימ"ר נגב תטפל בחקירת הרצח.
אתמול בשעה 20:56 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על אירוע אלימות בתחנת דלק סמוך לערד. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותם של שני גברים ופינה לבית החולים סורוקה גבר נוסף שמצבו הוגדר בינוני. חובש מד"א ישראל כץ והפרמדיקית נרם זייד סיפרו: "ראינו שני גברים שוכבים מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות בגופם, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. פצוע נוסף בזירה טופל בשטח ופונה לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר בינוני ויציב והוא סובל פציעות בגופו".
2 צפייה בגלריה
פטין קוזל נורה במרר
פטין קוזל נורה במרר
פטין קיזל שנרצח בעיר מרר
2 צפייה בגלריה
רסמי אבו מוך נרצח סמוך לבאקה אל-גרבייה
רסמי אבו מוך נרצח סמוך לבאקה אל-גרבייה
רסמי אבו מוך שנרצח סמוך לבאקה אל-גרבייה
ראש העיר ערד הנכנס, יאיר מעיין, אמר: "הערב אירע אירוע פלילי קשה ביותר. אני קורא למשטרה לפעול ביד קשה נגד הגורמים הפליליים שמסכנים את ביטחון התושבים. אני פונה לשר לביטחון פנים להגדיל משמעותית את תחנת המשטרה בערד ולהוסיף עשרות שוטרים ולוחמי יס״מ, לשמירה על ביטחון העיר הסמוכה לקו התפר עם סיכון ביטחוני ופלילי לתושבי האזור".
בעיר מרר שבגליל התחתון ירו אלמונים בפטין קיזל. הוא פונה לבית החולים פוריה במצב אנוש ושם נקבע מותו. "לצערנו אין מי שיעצור את הרציחות", אמרו תושבים בשיחה עם ynet. "זה קורה כל יום. זו סכנה עבורנו בכל מקום".
לגבי הרצח של רסמי אבו מוך ליד באקה אל-גרבייה, המשטרה חוקרת אם הוא בוצע כנקמה על רצח ראש ארגון הפשע חאלד אבו ג'ודה בחודש שעבר. הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 22:10, ולפיו גבר בשנות ה-40 לחייו נפגע בכביש 61 סמוך למחלף באקה ג'ת. חובשים ופרמדיקים של הארגון שהגיעו לזירה מצאו אותו עם פצעי ירי, ללא סימני חיים, וקבעו את מותו במקום.

הדיווח על הירי בכפר ירכא התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 23:58. מלבד הגבר שנורה למוות ברכב, בתקרית נפצעו גם צעיר ונער באורח קשה ופונו על ידי צוות הארגון למרכז הרפואי לגליל בנהריה. שוטרי תחנת גליל מערבי ממרחב אשר הוזעקו למקום, החלו בסריקות ופתחו בחקירה.
כמו כן, צעיר בשנות ה-20 לחייו נפצע אמש באורח קשה מדקירה ברחוב ז'בוטינסקי בעכו. צוות מד"א פינה אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה. בבאקה אל-גרבייה נפצע בסוף השבוע באורח בינוני גבר בשנות ה-50 לחייו בתקיפת גרזן. הוא פונה לבית חולים הלל יפה בחדרה. ביום שישי נדקר בן 17 בג'סר א-זרקא ופונה לבית החולים במצב בינוני. בטירה נפצע גבר בשנות ה-20 לחייו מירי של אלמונים ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא במצב בינוני.
פורסם לראשונה: 21:20, 09.03.24