במקביל למחאות הנרחבות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית במסגרת "יום ההתנגדות", כמה עשרות מאנשי הצוות הרפואי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה הפגינו הבוקר (חמישי) בגשר הסמוך לבית החולים וכשחזרו צולמו תגי השם שלהם על ידי אנשי האבטחה בכניסה לקמפוס בית החולים. לטענת המפגינים, אף נתלשו חלק מהמדבקות שאנשי הצוות הרפואי הדביקו על התגים שלהם. כך נודע ל-ynet.
אחת המפגינות סיפרה: "יצאנו להפגין ועמדנו בגשר עם שלטים ומדבקות, וכשחזרנו לבילינסון כדי לטפל במטופלים שלנו, השומרים בכניסה אמרו לנו שאנחנו לא יכולים להיכנס עם מדבקות כי זו תעמולה, וזו הוראה חדשה מלמעלה. ביקשו מאיתנו להוריד את המדבקות, וכשאמרנו להם שזו לא תעמולה כי על המדבקות היה כתוב שאין בריאות בלי דמוקרטיה, הם לא נתנו לנו להיכנס לתוך בית החולים".
2 צפייה בגלריה
פתח תקווה
פתח תקווה
הרופאים על הגשר
המפגינה תיארה כי לבסוף הסכימה להוריד את המדבקה שעל חולצתה, אך כשסירבה להוריד את זו שעל תיקה, "המאבטח פשוט תלש לי אותה. היו עוד אנשים שעצרו אותם, לקחו את השמות שלהם וצילמו את התגים שלהם. אני חושבת שזו מדינה חופשית ואני יכולה ללכת עם איזו מדבקה שאני רוצה. זה לא משנה מה כתוב עליה ובטח אם כתוב עליה 'אין בריאות בלי דמוקרטיה'. זה לא משדר תעמולה או כל דבר פוגע אחר".
לדבריו של ד"ר צבי פישל, ממובילי מחאת החלוקים הלבנים, מדובר על "אירוע שבו מאבטח שתפקידו לשמור על ביטחון המטופלים והמטפלים, מנסה, בהוראה מלמעלה, לתלוש מדבקה מעל בגדי אשת צוות, ומאבטח אחר רודף אחרי מטפלת אחרת בנסיון לתלוש את המדבקה ולרשום את פרטיה. לא היה דבר כזה. המילים 'אין בריאות בלי דמוקרטיה' אינן פוליטיות או מפלגתיות. הוראה לקב"ט למנוע מרופא להיכנס עם מדבקה היא הוראה בלתי חוקית שדגל שחור מתנוסס מעליה". בכוונת מובילי "מחאת החלוקים הלבנים" להגיש תלונה בהסתדרות הרפואית נגד החלטת בית החולים.
2 צפייה בגלריה
פתח תקווה
פתח תקווה
"לא אמירה פוליטית"
רופא בכיר בבילינסון סיפר: "בשעה 12:00 יצאו צוותים רפואיים למחות על הגשר שמחוץ לבילינסון. המחאה היא על פי חוק משום שהיא מחוץ לבית החולים. בשעה זו לא הופקרה הפעילות הרפואית בבילינסון. כשהם חזרו, הם נכנסו בשערי בית החולים עם השלטים מגולגלים, אבל עם מדבקות על החלוקים שעליהן כתוב 'אין בריאות בלי דמוקרטיה', ובעינינו זו אמירה שאינה פוליטית. זו קביעה מדעית ויש על כך ספרות רפואית שמראה שבמדינות שבהן אין הפרדת רשויות יש פגיעה בבריאות.
"בנוסף, צולמו תגי השם של מי שהלך עם המדבקות, ולחלק מהמפגינים תלשו את התגים. נאמר להם שזו הוראה מההנהלה - אבל אין הוראה כזו. אנחנו כמובן לא משווים ואנחנו לא חושבים שיש קשר בין ההתנתקות ב-2005, אבל אז אנשי צוות רפואי הלכו בבית החולים עם סרט כתום ואף אחד לא אמר להם שום דבר".
מעמותת רופאים לזכויות אדם נמסר: "לצוותי רפואה ובריאות לא רק שיש זכות, אלא גם חובה להיאבק למען זכויות אדם ובוודאי למען ערכים דמוקרטים. היום כשיצאו רופאי החלוקים הלבנים לעשות בדיוק את זה, בחרה הנהלת בית החולים לפעול כמו משטרה חשאית ולשלח בהם את אנשי הביטחון שצילמו אותם ולא הרשו להם לחזור לעבודה כי עסקו ב'תעמולה'. מדובר בלא פחות מקונפורמיזם מהסוג הגרוע ביותר ומהנהגה שכשלה חמורות ברגע קריטי לחברה בכלל ולמערכת הבריאות בפרט".
מבילינסון נמסר בתגובה: "מדובר על אירוע נקודתי בין מאבטח למספר אנשי צוות. האירוע ייבדק".