למרות שהממשלה כבר הספיקה לאשר תוכניות בנייה מעבר לקו הירוק, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מקיים בימים אלה מרתון פגישות בוושינגטון עם יותר מ-20 חברי קונגרס וסנאט, רפובליקנים ודמוקרטים, נגד מה שהוא מכנה "הלחצים של ממשל ביידן לריסון הבנייה בהתנחלויות". המטרה: להקים קבוצה פעילה בקונגרס שתיאבק בהקפאת הבנייה.
לדבריו, ביידן פועל מאז כניסתו של נפתלי בנט לתפקיד להקפיא את הבנייה, ומאז מועצת התכנון העליונה שמוסמכת לאשר בנייה בהתנחלויות לא מתכנסת. כמו כן, בכירים בממשל האמריקני מדברים על בקשה לריסון הבנייה ומביעים מחויבות חוזרת ונשנית לפתרון שתי המדינות. בין חברי הקונגרס שנפגש איתם נמנה נציג יהודי ממדינת ניו יורק, לי זלדין, שלו העניק דגן מזוזה מקבר יוסף.
1 צפייה בגלריה
יוסי דגן מעניק מזוזה שנבנתה מאבנים מקבר יוסף לחבר הקונגרס לי זלדין
יוסי דגן מעניק מזוזה שנבנתה מאבנים מקבר יוסף לחבר הקונגרס לי זלדין
דגן, חבר הקונגרס והמזוזה מקבר יוסף
דגן מסר כי "מטרת הפגישות היא לייצר קואליציה של שותפים למדינת ישראל ולהתיישבות שיעמדו במאבק משותף על תנופת הבנייה. אנחנו לא נאפשר הקפאת בנייה ביהודה ושומרון. לא בממשלה הזו ולא באף ממשלה אחרת. האחריות לבנייה ביהודה ושומרון היא אך ורק על ממשלת ישראל. לא ניתן לתלות את הבנייה בממשל האמריקני". הוא הוסיף כי "ההחלטה והאחריות היא לא של ביידן, אלא רק של ממשלת ישראל בראשותו של נפתלי בנט. אף ממשלה לא תוכל להסתתר מאחורי האמירות של ארה"ב, בפרט שלאחר שבכל הפגישות שאני מקיים כאן גם עם חברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים, רואים את האוזן הקשבת ואת החשש הגדול מפני קרע בין ישראל לארה"ב. לממשלת ישראל אין שום סיבה לא לאשר בנייה ביהודה ושומרון".
בסביבתו של ראש המועצה הסבירו כי בשיחותיו עם חברי הקונגרס והסנאט הוא מתמקד בזכותו של העם היהודי על יהודה ושומרון, בשלום הכלכלי שצמח מתוך אזורי התעשייה ובקרע שעלול להיווצר בין ארה"ב לישראל אם ארה"ב תלחץ על הקפאת הבנייה כפי שהיה בתקופתו של אובמה".